تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶
کد خبر : 53250

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد

اصلاح فرآیند واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی با محول کردن اختیارات هیأت وزیران به یک تیم کارشناس

اصلاح فرآیند واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی با محول کردن اختیارات هیأت وزیران به یک تیم کارشناس

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید نسبت به اصلاح فرآیند معیوب واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی تلاش کرد، گفت: برای تسریع در روند واگذاری می‌توان اختیارات هیأت وزیران را به یک تیم کارشناس محول کرد.

به گزارش پیک هشترود به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم تبریز در مجلس، محمداسماعیل سعیدی با اشاره به پیشنهاد مدیرعامل صندوق احیای بناهای تاریخی و فرهنگی مبنی بر حذف مجوز هیات وزیران برای واگذاری بناهای تاریخی، اظهار داشت: باید دید تاکنون با صدور مجوز واگذاری بناهای تاریخی از سوی هیات وزیران، نگهداری از بناهای تاریخی و استفاده بهینه از سرمایه‌گذاری انجام شده بلامشکل بوده با خیر؟ که البته با یک نگاه اجمالی مشخص است؛ این واگذاری‌ها با وجود نظارت هیات وزیران دولت به آن بدون ایراد نبوده است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید روش‌های واگذاری و نظارت را اصلاح کرد، ادامه داد: اهداف دولت از واگذاری بناهای تاریخی آن طور که باید محقق نشده است و باید ضمن ریشه یابی علل عدم تحقق نسبت به اصلاح فرآیند معیوب واگذاری‌ها تلاش کرد، چراکه گاهی واگذاری یک بنا چندین ماه طول می‌کشد و درعین حال نظارت‌ها کافی نیست.

وی افزود: در راستای اصلاح فرایند واگذاری‌ها می‌تواند اختیارات هیات وزیران را به یک تیم کارشناس متشکل از وزراتخانه‎های مرتبط محول کرد تا بتواند کنترل‌های لازم را بر عملکرد صندوق احیا بناهای تاریخی و فرهنگی اعمال کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه باید روش‌های نظارتی را نیز اصلاح کرد چرا که بسیاری از بناها پس از واگذاری رها شده و نظارتی بر روی آن‎ها صورت نمی گیرد، گفت: اگر نظارت ها دقیق صورت گیرد بخشی از مشکلات پیرامون واگذاری‌ها حل خواهد شد ضمن آنکه بخشی دیگر را می‌توان با تفویض اختیار حل و فصل کرد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.