تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳
کد خبر : 53247

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد

فعالیت آزادانه ۳ میلیون کارگر خارجی غیرمجاز در کشور/ ۷۰ درصد تبعه غیرمجاز در مشاغل ساختمانی فعال هستند

فعالیت آزادانه ۳ میلیون کارگر خارجی غیرمجاز در کشور/ ۷۰ درصد تبعه غیرمجاز در مشاغل ساختمانی فعال هستند

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از فعالیت آزادانه سه میلیون کارگر خارجی غیرمجاز در کشور انتقاد کرد و گفت: ۷۰ درصد از این تعداد تبعه غیرمجاز، مشاغل ساختمانی کشور را اشغال کرده‌اند.

به گزارش پیک هشترود به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم ملکان، سلمان خدادادی، با انتقاد از اینکه ۳ میلیون کارگر خارجی غیرمجاز مشاغل کشور را اشغال کرده‌اند، اظهار داشت: ۷۰ درصد از این تعداد، در مشاغل ساختمانی فعالیت می‌کنند و مابقی در فعالیت‌هایی مانند نگهبانی و خدماتی مشغول هستند این در حالی است که کارگران کشور به ویژه کارگران ساختمانی با مشکلات اقتصادی و بیکاری دست و پنجه نرم می کنند.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی، دلیل حضور سه میلیون کارگر خارجی غیرمجاز در کشور را عملکرد ضعیف وزارت کشور دانست و گفت: عمده علت فعالیت آزادانه این تعداد کارگر خارجی غیرمجاز در کشور بی‌توجهی وزارت کشور به ساماندهی اتباع بیگانه است.

این نماینده مردم در مجلس دهم بر لزوم ورود جدی وزارت کشور و دولت به موضوع جلوگیری از فعالیت آزادانه اتباع غیرمجاز در کشور تاکید کرد و گفت: حضور اتباع خارجی غیرمجاز در کشور آسیب‌های زیادی را متوجه کشور می‌کند که یکی از مهمترین این آسیب‌ها اشغال فرصت‌های شغلی است، به گونه‌ای که هم اکنون حضور سه میلیون تبعه غیرمجاز در کشور سه میلیون شغل را از دست کارگران داخلی خارج کرده است.

وی افزود: بنابراین به صورت جدی نیاز است دولت و وزارت کشور با اتخاذ تدابیر ویژه این معضل را هر چه سریع‌تر مدیریت و همچنین نسبت به ساماندهی اتباع بیگانه در کشور اقدام کند زیرا عقل حکومتی، شعور اجتماعی و مدیریتی ایجاب می‌کند که هر چه سریع تر برای مدیریت این موضوع اقدام عاجل شود.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز در مشاغل کشور، آسیب به بازار کار کشور وارده کرده و همچنین از دست رفتن فرصت‌های شغلی را به همراه دارد، تصریح کرد: برخورد با اتباع بیگانه غیرمجازی که بازار کار کشور را اشباع کرده اند از جمله راهکارهای اصولی است که رفع مشکلات کارگران را به دنبال دارد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با ساماندهی اتباع بیگانه می‌توان مشکل بیکاری کارگران کشور به ویژه کارگران ساختمانی را رفع کرد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.