تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴
کد خبر : 52886

قاتل خاموش، در کمین ۴میلیون ایرانی

قاتل خاموش، در کمین ۴میلیون ایرانی

رئیس انجمن دیابت گفت: در ۳۰ سال گذشته قریب ۶۰۰ هزار نفر در کشور به دیابت مبتلا بودند که برآورد می‌شود بیش از ۸ میلیون نفر دیابت داشته باشند که به رغم حجم بالای اطلاعات منتشر شده در رسانه‌های گروهی، بیش از ۵۰ درصد آنها از بیماری خود اطلاعی ندارند.

به گزارش پیک هشترود به نقل از تسنیم؛ اسدالله رجب – رئیس انجمن دیابت با اشاره به اینکه رسانه‌های گروهی سهم قابل توجهی در آشنایی مردم با بیماری دیابت طی سال‌های اخیر داشتند، اظهار داشت: طی بررسی انجام شده در سال ۷۱، از ۱۷۶ مجله و روزنامه ادواری فقط ۶ خبر و مقاله در مورد دیابت منتشر شده بود؛ در حالیکه امروزه اطلاعات بسیاری در مورد این بیماری و نشانه‌های ابتلا به آن در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر می‌شود.

رجب تصریح کرد: دلیل شیوع قابل توجه ابتلا به دیابت طی سال‌های اخیر، در واقع آگاهی مردم از نشانه‌های آن و پیگیری‌ها و مراجعه به پزشک برای درمان است.

وی گفت: در ۳۰ سال گذشته قریب ۶۰۰ هزار نفر به دیابت مبتلا بودند که برآورد می‌شود امروزه بیش از ۸ میلوین نفر دیابت دارند که علیرغم حجم بالای اطلاعات منتشر شده در رسانه‌های گروهی، بیش از ۵۰ درصد آنها از بیماری خود اطلاعی ندارند.

رئیس انجمن دیابت با اشاره به اینکه علیرغم افزایش اطلاعات مردم در مورد دیابت، هنوز این آگاهی به عمل تبدیل نشده است در این برنامه رادیویی عنوان کرد: و این به این دلیل است که سلامتی برای اغلب مردم ارزش ندارد و زمانی به ارزش این گنج پی می‌برند که آن را از دست داده باشند.

رجب ادامه داد: به رغم پیشرفت‌های حاصل شده در علم پزشکی، در بسیاری از موارد برای درمان ناتوان است؛ چرا که بسیاری از بیماری‌ها غیرواگیر است و سال‌ها بدون علامتی در بدن فرد وجود دارد.

رئیس انجمن دیابت در خاتمه عنوان کرد: بنابراین لازم است افراد توجه بیشتری برای انجام چکاپ‌های سالانه داشته باشند و عادات تغذیه ای نادرست در زندگی را اصلاح کنند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.