تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱
کد خبر : 52704

معاون اجرایی سپاه عاشورا:

اجتماع بزرگ مدافعان حرم در هفته بسیج برگزار می‌شود

اجتماع بزرگ مدافعان حرم در هفته بسیج برگزار می‌شود

معاون اجرایی سپاه عاشورا از برگزاری اجتماع بزرگ مدافعان حرم به صورت همزمان با سراسر کشور، در تبریز خبر داد.

به گزارش پیک هشترود به نقل از ایسنا، سرهنگ الیاس گل محمدزاده در جمع خبرنگاران گفت: بسیج مسئولان را در تحقق اهداف و آرمان‌های نظام و انقلاب یاری می‌کند.

وی با بیان اینکه بسیج همیشه آمادگی خود را حفظ می کند، گفت: دفاع از اسلام، ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های امام (ره) و انقلاب با روحیه انقلابی گری در این نهاد انجام می‌شود.

وی با اشاره به انتخاب عنوان بسیج مستضعفین توسط امام راحل، افزود: بسیج در قالب های مختلف از اسلام و  قرآن و مسلمین عالم دفاع کرده و در کنار مستضعفین جهان ایستاده است.

وی خاطرنشان کرد: حفظ دستاوردهای نظام اسلامی از اهداف بسیج است و در طول ۳۵ سال عمر انقلاب اسلامی امنیت و قدرت را به ارمغان آورده است.

گل محمدزاده افزود: اگر استکبار جهانی بسیج را نمی خواهد به دلیل دستاوردهای این نیروی مردمی در مقابله به جبهه استکبار است.

وی همچنین با اشاره به همزمانی هفته بسیج بل اربعین حسینی گفت: به علت این تقارن شعار هفته بسیج در سال جاری ” تا انقلاب مهدی نهضت ادامه دارد” نامگذاری شده است.

گل محمدزاده اظهار کرد:  هفته بسیج در روز یکشنبه هفته بعد و با عنوان بسیج، پژواک سازی ندای زینب (س) آغاز می شود و برنامه‌های  هفته بسیج در مساجد، پایگاه‌های مقاومت مدارس و … برگزار خواهد شد.

وی دومین روز هفته بسیج را «انقلابی‌گری، ظلم ستیزی» اعلام کرد و گفت:عنوان روز سوم را «بسیج، انقلابی‌گری و پیشرفت»  است.

معاون اجرایی فرمانده سپاه عاشورا همچنین افزود: به ترتیب بسیج، انقلابی‌گری و پیشرفت، بسیج؛ انقلابی گری و کارآفرینی، بسیج؛ انقلابی گری و ایثار، بسیج؛ انقلابی گری و اقتدار جهانی و بسیج؛ انقلابیگری و مبارزه با فساد و اشرافی گری عناوین دیگر روزهای هفته بسیج انتخاب شده‌اند.

وی یادآور شد: روز اول هفته بسیج با راهپیمایی و عزاداری در اربعین حسینی و تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم همراه خواهد شد.

وی ضمن تشریح برنامه‌های هفته بسیج در استان گفت: برگزاری جشنواره های علمی و فرهنگی، افتتاح طرح‌های محرومیت زدایی بسیج، برگزاری یادواره های شهدا و دیدار با خانواده شهدا، اعزام تیم‌های بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم استان، همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی، صبحگاه مشترک بسیج دانش آموزی و برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها از مهمترین برنامه های هفته بسیج می باشد.

وی اضافه کرد: اجتماع بزرگ بسیجیان  مدافع حرم  در مراسم با شکوه پنج آذر ماه به صورت سراسری برگزار می‌شود که در استان ما نیز این اجتماع به منظور نمایش اقتدار بسیجیان انقلابی و رزمندگان جبهه مقاومت و به جهت تجدید بیعت با آرمان‌‌های انقلاب اسلامی انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به نقش بسیج در تعالی معندی افراد، گفت: حلقه های صالحین با هدف تعمیق باورهای دینی و تربیت نیروهای جوان برگزار می شود که در استان ما بیش از پنج هزار حلقه صالحین فعالیت می کند.

معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا یادآور شد: واکسیناسیون دام و طیور و سایر فعالیت‌‌های مرتبط با حوزه اقتصاد مقاومتی، در قالب اردوهای جهادی متشکل از یک هزار و ۹۰۰ نفر دانشجو و ایجاد بیمارستان صحرایی به مدت یک هفته در خداآفرین از دیگر اقداماتی می‌باشد که توسط بسیج در مناطق محروم اجرا شده است.

وی برگزاری اردوهای راهیان نور را از جمله برنامه های مهم فرهنگی بسیج دانست و افزود: اعزام کاروان‌‌های راهیان نور در قالب اردوهای دو روزه و شش روزه انجام می‌‌گیرد که به موجب آن در  یک سال گذشته ۳۸ هزار نفر دانش آموز با همکاری آموزش و پرورش به مناطق شمالغرب و جنوب اعزام شده‌‌اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.