تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۹
کد خبر : 52701

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی خبر داد

ستاد فرهنگی اربعین، میزبان شیفتگان حسینی در مرز مهران/ تجمع بزرگ اربعین، عزت شیعیان را نشان می‌دهد

ستاد فرهنگی اربعین، میزبان شیفتگان حسینی در مرز مهران/ تجمع بزرگ اربعین، عزت شیعیان را نشان می‌دهد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه کمیته‌ی فرهنگی اربعین میزبان شیفتگان حسینی در مرز مهران است، گفت: برگزاری نمازهای جماعت، قرائت احادیث و روایات، بیان فضایل زیارت، راهنمایی زائران، سخنرانی‌ها و… از جمله‌ی برنامه‌هایی است که کمیته‌ی فرهنگی اربعین نسبت به اجرای آن اقدام می‌کند.

به گزارش پیک هشترود به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام علی مصائبی در این خصوص اظهار کرد: سال گذشته نیز این مسئولیت برعهده‌ی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بود، اما امسال پررنگ‌تر از سال قبل به اجرای برنامه‌های فرهنگی می‌پردازد.

وی بیان کرد: زوار برای رسیدن به زیارت بارگاه مقدس حضرت سیدالشهداء سختی‌های راه را تحمل می‌کنند که این موضع نشان می‌دهد برای زیارت حسین نباید از هیچ طریقی دریغ کرد.

وی با بیان اینکه محبت حسین(ع) حرارت قلب‌های مومنان است، یادآور شد: این حرارت مردم را به سمت خود کشانده و همه مردم از شیعه و سنی گرفته تا دیگر ادیان و فرهنگ‌ها با پای پیاده به سمت کربلا می‌شتابند و برخی دیگر نیز در راستای پذیرایی از زوار در میانه‌‌های راه مستقر می‌شوند.

حجت‌الاسلام مصایبی در خصوص پیام پیاده‌روی اربعین نیز گفت: این تجمع بزرگ نشان می‌دهد که مردم به دفاع از حقانیت امام حسین(ع) پرداخته و علاوه بر آن این تجمع معنوی عزت و عظمت جهان تشیع را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: تجمع بزرگ اربعین پیام بزرگی به دشمنان اسلام و وهابیت و تمامی گروه‌هایی است که علیه شیعه تبلیغات منفی می‌کنند، چرا که صحنه‌هایی که در این تجمع حاکم است می‌نمایاند که اسلام دین شمشیر کشی نبوده و بلکه دین رحمت و بخشندگی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان که خود نیز با پای پیاده، قدم در مسیر زوار حسینی گذاشته است، پیاده‌روی بزرگ اربعین را ادامه راه رسول اکرم(س) و امام حسین(ع) دانست و گفت: تجمع بزرگ شیعیان در اربعین حسینی می‌نمایاند که ما شیعیان تا آخر در مسیر سیدالشهداء(ع) حرکت خواهیم کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.