تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶
کد خبر : 52600

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس مطرح کرد

فقدان نظارت علت تخلف در شورا و شهرداری‌های آذربایجان‌شرقی/ تشکیل جلسه‌های شورای حل اختلاف شورا از روی اجبار

فقدان نظارت علت تخلف در شورا و شهرداری‌های آذربایجان‌شرقی/ تشکیل جلسه‌های شورای حل اختلاف شورا از روی اجبار

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس گفت: فقدان نظارت مسبب بروز مشکلات عدیده‌ای برای شهرداری‌ها و شوراهای آذربایجان‌شرقی شده است.

به گزارش پیک هشترود، احمد علیرضابیگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با اشاره به بروز تخلفاتی در شهرداری‌ها و شوراهای شهرهای تبریز، مرند، اهر، بناب، شبستر، هادی‌شهر، کشکسرای و تسوج در آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: فقدان نظارت عوامل استانی وزارت کشور مسبب بروز مشکلات عدیده‌ای برای شهرداری‌ها و شوراهای استان شده است.

وی با اشاره به اینکه تخلفات صورت گرفته در شهرداری‌ها و شوراهای استان آذربایجان‌شرقی یک شبه و دفعتاً صورت نگرفته است، اظهار داشت: افراد متخلف در پرونده‌های مطروحه متوجه این عدم نظارت شده‌اند و میدان را برای انجام عمل مجرمانه فراهم دیده‌اند.

عدم نظارت و بعضا نظارت‌های گزینشی بر شوراها و شهرداری‌ها مواجه هستیم

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه ضعف نظارت بر عملکرد شوراها و شهرداری‌های آذربایجان‌شرقی همچنان ادامه دارد، گفت: با وجود اینکه در ماه‌های اخیر با ورود دستگاه‌های امنیتی و قضایی برخی از تخلفات صورت گرفته محرز و رسانه‌ای شد، اما هنوز ما با عدم نظارت و بعضا نظارت‌های گزینشی مواجه هستیم.

عضو هیات حل اختلاف و رسیدگی به شکایات آذربایجان‌شرقی با انتقاد از عدم تشکیل جلسه اخیر این هیات، اظهار داشت: در دوره جدید هیات حل اختلاف استان تاکنون در دو نوبت تشکیل جلسه داده است و به جای پرداختن به موضوعات محتوایی صرفا به موضوعات شکلی ورود کرده است.

جلساتی شورای حل اختلاف شورا از باب رفع تکلیف و از سر اجبار تشکیل می‌شوند خروجی خوبی ندارند

وی با اشاره به اینکه طبق قانون، موضوعات مطروحه در هیات حل اختلاف استان توسط استاندار به هیات ارجاع می‌شود، گفت: جلساتی که از باب رفع تکلیف و از سر اجبار تشکیل می‌شوند خروجی خوبی ندارند.

علیرضابیگی موضوعات مطروحه در خصوص رئیس شورای شهر تبریز پس از دومین جلسه هیات را نمونه بارز چنین جلسات دانست و اضافه کرد: فرماندار تبریز با مصوبه شورای شهر تبریز در مورد مساعدت به افراد بی‌بضاعت مخالفت نموده و به شورا اعاده می‌دهد، طبق قانون رئیس شورا باید این موضوع را در جلسه علنی مطرح کند که این اتفاق به گفته رئیس شورا به دلیل بررسی لایحه بودجه به تاخیر می‌افتد و بر این اساس هیات رای به اخطار کتبی به وی و درج در پرونده و اعلان عمومی می‌دهد اما موضوع به گونه‌ای رسانه‌ای می‌شود که گویا تخلف بزرگی رخ داده است.

قصور رئیس شورای تبریز تخلف اداری است

عضو هیات حل اختلاف و رسیدگی به شکایات آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه قصور رئیس شورای تبریز تخلف اداری بوده است، اظهار داشت: جنجال صورت گرفته در طرح موضوع نشان از حساب‌کشی از رئیس شورای شهر تبریز داشت.

وی از بررسی اصلاح قانون انتخابات شوراهای اسلامی در این کمیسیون خبر داد و تاکید کرد: در حال بررسی موادی هستیم تا بتوان از بروز چنین تخلفاتی در شوراهای شهر و شهرداری‌ها جلوگیری کرد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.