تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
کد خبر : 52335

ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی مطرح کرد

افزایش ۱۲ درصدی واردات از گمرکات آذربایجان‌شرقی/ واردات ۲۹۴ هزار تن کالا از ۵۶ کشور دنیا

افزایش ۱۲ درصدی واردات از گمرکات آذربایجان‌شرقی/ واردات ۲۹۴ هزار تن کالا از ۵۶ کشور دنیا

ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی از افزایش ۱۲ درصدی میزان قطعی واردات از گمرکات استان در هفت ماهه امسال خبر داد.

به گزارش پیک هشترود به نقل از فارس، علی‌اصغر عباس‌زاده ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: درآمدهای گمرکی گمرکات استان در هفت ماهه سال‌جاری به ۳ هزار و ۶۱۸ میلیارد ریال رسید که این میزان درآمد ۱۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی افزود: در هفت ماهه امسال ۷۰۹ هزار و ۷۴۵ تن کالا به ارزش بیش از ۵۹۱ میلیون دلار از طریق گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده که در مقایسه بیا مدت مشابه سال قبل از حیث وزن هشت درصد افزایش و از لحاظ دلاری سه درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی عمده‌ترین کالاهای صادراتی در هفت ماهه امسال را مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده از این مواد، میوه، مرکبات، ماشین‌آلات و وسایل مکانیکی اجزا و قطعات آنها، سوخت‌های معدنی، روغن‌های معدنی و محصولات حاصل از تقطیر آنها، فرآورده‌های غلات آرد نشاسته، قند و شکر و شیرینی،شیشه و مصنوعات شیشه‌ای، چدن و آهن بوده است.

عباس‌زاده اضافه کرد: این کالاها به بیش از ۸۹ کشور مختلف دنیا از جمله عراق، ترکیه، گرجستان، افغانستان، ارمنستان، ایتالیا، اسپانیا، جمهوری آذربایجان، بلغارستان، پاکستان و امارات صادر شده است.

مدیر گمرک تبریز در بخش دیگری از گفت‌وگویی خود اظهار داشت: در هفت ماهه امسال ۲۹۴ هزار و ۴۶ تن کالا به ارزش بیش از ۳۷۷ میلیون دلار از گمرکات استان وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال پیش از نظر ارزش دلاری ۱۲ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: در این مدت عمده اقلام وارداتی از گمرکات استان شامل ماشین آلات و وسایل مکانیکی اجزا و قطعات آنها، توتون و تنباکو،، چوب و اشیا چوبی و زغال چوب، مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده از این مواد، کاغذ و مقوا، کاکائو و ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی و الیاف سنتیک بوده است.

 ناظر گمرکات استان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: این گروه کالاهای وارده از ۵۶ کشور مختلف دنیا به خصوص کشورهای ترکیه، چین، امارات، آلمان، ایتالیا، کره، ژاپن، ارمنستان، لهستان، فرانسه و سوئد پس از انجام تشریفات گمرکی از طریق گمرکات استان وارد کشور شده است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.