تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۷
کد خبر : 52248

وزیر کشور در ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان‌شرقی؛

مجلس باید برنامه ششم توسعه را تصویب کند/ مسئولین باید خود از تهران بودجه بگیرند/ برای اتمام پروژه‌های آذربایجان‌شرقی به ۱۰۰ برابر اعتبار فعلی نیاز داریم

مجلس باید برنامه ششم توسعه را تصویب کند/ مسئولین باید خود از تهران بودجه بگیرند/ برای اتمام پروژه‌های آذربایجان‌شرقی به ۱۰۰ برابر اعتبار فعلی نیاز داریم

رحمانی فضلی خواستار تصویب برنامه ششم توسعه شد و به علت کمبود اعتبار از مدیران استانی خواست با تلاش‌‌های خود از دستگاه‌های اجرایی واقع در تهران بودجه بگیرند.

به گزارش پیک هشترود به نقل از آناج، عبدالرضا رحمانی فضلی شامگاه پنجشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی آذریایجان‌‌شرقی با بیان اینکه برای هر استان وزیر معین تعیین شده است، اظهار داشت: این اقدام گام مهمی است تا وزرا از حالت بخشی خارج و از نزدیک در جریان مشکلات استان‌‌ها قرار بگیرند تا در هیئت دولت معضلات را بیان کنند.

وی با اشاره به لزوم تصویب برنامه ششم توسعه در مجلس گفت: انتظار ما از مجلس این است که بیش از اینها به مباحث اقتصاد مقاومتی وارد شود و فعالیت کند.

وزیر کشور در پاسخ به انتقاد یکی از نمایندگان استان نسبت به کند بودن روند احداث بزرگراه تبریز بازرگان گفت: احداث این بزرگراه بسیار مهم بوده و باید مسئولین با جدیت زیاد وارد این کار شوند.

وی تصریح کرد: با توجه به ایجاد نیروگاه توسط یک سرمایه گذار خارجی در این استان، با پیگیری های انجام یافته مشکلات وزارت نیرو حل و پیگیر مشکلات گاز این نیروگاه از وزارت نفت هستیم.

رحمانی فضلی سفر مسئولین به شهرستان‌‌ها را به عنوان یک اقدام ارزشی قلمداد کرد و افزود: ما در هیئت دولت نیز شناسایی نقاط بحرانی و برنامه ریزی بر همین اساس را در دستور کار قرار دادیم و ۳۱ به عنوان پایلوت انتخاب شدند.

وی در همین راستا افزود: فرمانداران با دهیاران جلساتی را برگزار کنند زیرا تبادل اطلاعات باعث تصمیم گیری های صحیح می شود.

وزیر کشور به پیگیری برش های استانی تاکید کرد و خطاب به مسئولان گفت: با توجه به محدودیت بودجه استان‌‌ها باید خودتان نیز تلاش کرده و از دستگاه‌‌های اجرای اصلیتان در تهران منابع بگیرید.

وی از خرید دو هزار واگن خبر داد و افزود: دستور خرید این تعداد واگن‌‌ها در شورای اقتصادی صادر شده است که می توانید از این واگن‌‌ها استفاده کنید.

رحمانی فضلی با اشاره به تعدد پروژه‌‌های نیمه تمام در کشور گفت: با توجه به اینکه فقط ۳۰۰ میلیارد تومان میزان بودجه عمرانی آذربایجان شرقی می باشد برای اتمام پروژه های نیمه تمام این استان به ۱۰۰ برابر بودجه فعلی نیاز است.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه در بخش دهیاری‌‌ها ضعف‌‌های قانونی وجود دارد، سعی در اصلاح قوانین داریم که بر همین اساس دهیاری ها تقویت شده‌‌اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.