تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۴
کد خبر : 52245

آیت الله مجتهد شبستری؛

اگر آمریکا برجام را تعلیق کند، گزینه‌های دیگری داریم

اگر آمریکا برجام را تعلیق کند، گزینه‌های دیگری داریم

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: اگر آمریکا برجام را تعلیق کند، گزینه‌های دیگری داریم که مطمئناً آن‌ها را در مقابل بدعهدی آنان اجرا می‌کنیم.

به گزارش پیک هشترود به نقل از آناج، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به مطالبی پیرامون تشکیل دفتر اتحادیه اروپا در ایران و انتقاد از این موضوع، تصریح کرد: از دولت انتظار داریم که اجازه تشکیل این دفتر در ایران را ندهد؛ چرا که به عقیده دلسوزان نظام اسلامی، این دفتر در آینده‌ای نه چندان دور به لانه فساد غربی‌ها تبدیل خواهد شد.

وی از مسئولان دوتابعیتی نظام با عنوان”غرب گرا” نام برد و ابراز عقیده کرد: در سوگندنامه این اشخاص تاکید شده که حتما باید به نفع کشورهایی همچون انگلیس و آمریکا کار کنند و به همین دلیل درصدد تشکیل دفتر اتحادیه اروپا در ایران هستند.

 وی ادامه داد: این دفتر به خاطر حمایت از حقوق بشر از مخالفان نظام، منکران قصاص اسلامی، اعطای بورسیه تحصیلی به برخی اشخاص برای حمایت از حقوق بشر غربی و سعی در بهبود روابط ایران و اسرائیل تشکیل می‌شود و ما مخالف سرسخت این اتفاق شوم در کشور هستیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: نباید فریب لبخند غرب را بخوریم. گشایش این دفتر هیچ گونه ضرورتی ندارد؛ چرا که حتی برخی از قدرت‌های اروپایی نیز در این اتحادیه عضویت ندارند.

مجتهد شبتستری گفت: با وجود سفارتخانه، تمامی کشورهای اروپایی در ایران، ضرورتی برای تشکیل دفتر اتحادیه اروپا در ایران وجود ندارد و مردم ایران از دولت می‌خواهند تا با تأسیس این دفتر، اجازه افتتاح مرکز باج‌گیری در ایران اسلامی را صادر نکند.

امام جمعه تبریز به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا نیز اشاره کرد و افزود: این انتخابات یکی از انتخابات کم نظیر در دهه اخیر بود و مردم آمریکا پس از افشاگری‌های فراوان از سوی هر دو نامزد، از میان بد و بدتر، بد را انتخاب کردند. این انتخابات نشانگر نارضایتی مردم آمریکا بر علیه فساد اخلاقی، اقتصادی و ساختار حاکمیتی این کشور است.

مجتهد شبستری گفت: متاسفانه این انتخابات برای مردم کشور آمریکا از هر انتخابات دیگری شرم آورتر بوده و در آینده نزدیک، مردم این کشور نتایح ملموس منفی انتخابات را در کشور خود خواهند دید.

وی با بیان این‌که خوی اسلام ستیزی آمریکا تغییر نکرده و نخواهد کرد، ادامه داد: این کشور به دلیل همپایی با رژیم صهیونیستی ، مواضع خود در مورد اسلام را تغییر نخواهد داد و مسئولان این کشور باید بدانند که اگر توافقنامه برجام را تعلیق کنند، گزینه‌های دیگری در مقابل آنها اجرا خواهیم کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.