تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
کد خبر : 52191

واریز سهم سه درصدی شهرداری ها از مالیات بر ارزش افزوده

واریز سهم سه درصدی شهرداری ها از مالیات بر ارزش افزوده

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی گفت: سه درصد از مالیات بر ارزش افزوده به صورت منظم در آخر هر ماه به حساب شهرداری ها و دهیاری های همان شهر و روستا واریز می شود.

به گزارش پیک هشترود به نقل از فارس، غلامرضا شریفی شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اجرای این طرح از سال ۱۳۸۷ شمسی، افزود: همزمان با واریز سهم مالیات بر ارزش افزوده شهرداری ها و دهیاری ها، یک درصد مربوط به بخش سلامت نیز آخر هر ماه واریز می شود.
وی گفت: بر اساس اختیارات حاصل از مقررات ماده ۱۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، فعالان اقتصادی عرضه‌کننده کالا و ارائه‌دهنده خدمات مشمول مرحله هفتم ثبت‌نام نظام مالیات بر ارزش افزوده به منظور آموزش و اجرای مقررات موضوع این قانون فراخوان شده‌اند.
وی افزود: اشخاص حقوقی که بعد از تاریخ اجرای فراخوان نیز ایجاد، تأسیس و به ثبت می‌رسند یا شروع به انجام فعالیت می‌کنند در صورت فعالیت با هر حجم از فروش و یا درآمد حاصل از کالا و خدمت از نخستین دوره مالیاتی بعد از شروع فعالیت مشمول اجرای این قانون هستند.
شریفی در خصوص نحوه دریافت مالیات بر ارزش افزوده محصولات کشاورزی در شهرستان های مختلف استان گفت: با توجه به اعتراض ها مبنی بر دریافت های متفاوت مالیاتی، این موضوع مورد رسیدگی قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه سلامت اداری اصل نخست سازمان امور مالیاتی و پیش شرط اعتمادآفرینی در جامعه است، افزود: براساس ماده ۱۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده، اشخاص حقوقی که در زمینه عرضه کالا و ارائه خدمات معاف هستند، الزامی به ثبت‌نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده ندارند.
وی گفت: مودیان در صورت نیاز به آموزش قانون و مقررات مالیات بر ارزش افزوده، می توانند از طریق سامانه WWW.EVAT.IR یا مراجعه حضوری به ادارات کل امور مالیاتی استان و شهرستان ذیربط برای آموزش ثبت نام نمایند، تا اقدام لازم برای آموزش آنها به صورت رایگان صورت گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.