تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵
کد خبر : 52183

استاندار آذربایجان‌شرقی:

زاغه‌های مهمات ارتش در فاز آخر راه‌آهن میانه- تبریز از مهم‌ترین موانع این طرح است

زاغه‌های مهمات ارتش در فاز آخر راه‌آهن میانه- تبریز از مهم‌ترین موانع این طرح است

استاندار آذربایجان‌شرقی زاغه‌های مهمات ارتش در فاز آخر راه آهن میانه- تبریز را از موانع مهم این طرح اشاره کرد و گفت: عدد جابه‌جایی این زاغه‌ها از هزینه خود طرح بیشتر است.

به گزارش پیک هشترود به نقل از فارس، اسماعیل جبارزاده پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح هشت پروژه اداره کل راه‌آهن آذربایجان اظهار داشت: ارقام ارائه شده توسط مدیرکل راه‌آهن نشان از قیمت تمام شده مناسب پروژه‌ها دارد که مایه خوشحالی و امیدواری است.

وی افزود: سال‌هاست پروژه راه‌آهن تبریز- میانه آغاز شده، ولی بعضا تخصیص عملیاتی پروژه‌ها کمتر از میزان مصوب بوده و موجب شده چنین پروژه مهمی با تاخیر مواجه شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: ارزیابی ما این است که با اعتبارات بودجه‌ای نمی‌توانیم این پروژه را تمام کنیم و موانعی در فاز آخر وجود دارد و عبور این مسیر از زاغه مهمات ارتش از جمله آنهاست که عدد جابه‌جایی این زاغه‌ها از هزینه خود طرح بیشتر است.

این مسئول تصریح کرد: لازم است جلسه‌ای در تهران مبنی بر تعیین تکلیف موضوع داشته باشیم و همکاری نیروهای مسلح را نیاز داریم که به تشکیلات مرکزی برمی‌گردد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: بر اساس ارزیابی مجموعه راه آهن، پروژه راه‌آهن میانه- تبریز در بین همه پروژه‌ها توجیه اقتصادی و فنی بیشتری از نظر کالا و مسافر دارد.

جبارزاده ادامه داد: در طول سنوات گذشته تلاش کردم از سرمایه خارجی برای پروژه‌های زیربنایی مثل راه و نیروگاه استفاده کنیم، ولی ظاهرا اراده‌ای وجود دارد تا سرمایه‌گذاری‌های خارجی به ثمر نرسد، ولی در هر صورت ما باید از منابع خارجی استفاده کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: برقی کردن راه‌آهن تبریز- تهران و دو خطه کردن این خط به قدر کافی برای تامین‌کنندگان مالی جذاب است و یک هم‌افزایی نیاز است که با عملیاتی کردن استفاده از منابع غیربودجه‌ای اقدامات خاص و مضاعفی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: بخش خصوصی توانمندی در استان داریم که در بخش راه‌آهن حومه‌ای سرمایه‌گذاری کنند، ولی لازم است مجوزات مقتضی به بخش خصوصی صادر شود تا بتوانند در این بخش سرمایه‌گذاری کنند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.