تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸
کد خبر : 52177

در نامه‌ای با امضای جمعی از مسئولان رسانه های کشور عنوان شد/

تقدیر از مواضع “رئیس قوه قضائیه” در مورد آزادی بیان در رسانه‌ها/ دولت کمر همت به برخورد با منتقدان بسته/ در این سه سال جز توهین و افترا و توقیف چیزی ندیدیم

تقدیر از مواضع “رئیس قوه قضائیه” در مورد آزادی بیان در رسانه‌ها/ دولت کمر همت به برخورد با منتقدان بسته/ در این سه سال جز توهین و افترا و توقیف چیزی ندیدیم

جمعی از مدیران رسانه های کشور در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه از مواضع و سخنان اخیر وی در جلسه مسئولان عالی قضایی تقدیر کردند.

به گزارش پیک هشترود به نقل از خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جمعی از مدیران رسانه های کشور در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه از مواضع و سخنان اخیر وی در جلسه مسئولان عالی قضایی تقدیر کردند.

 

متن این نامه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

آیت ا… آملی لاریجانی

ریاست محترم قوه قضائیه

با سلام

همان طوری که جنابعالی در سخنان اخیرتان تاکید کردید قطعا مطبوعات و رسانه ها در هر کشوری نقش شفاف سازی و آگاهی بخشی را بر عهده دارند و نظام فکری جامعه را شکل می دهند.

بر همین اساس سخنان اخیر شما در جلسه مسئولان عالی قضایی و دفاع جنابعالی از نقش آگاهی بخش رسانه ها و مطبوعات که چشم بینای جامعه و مانع بسیاری از تخلفات هستند، سبب شد تا اهالی رسانه و روزنامه‌نگاران بیش از پیش متوجه حساسیت قوه قضائیه نسبت به عملکرد رسانه‌ها شوند.

تاکید جنابعالی به عنوان بالاترین مقام قضایی در کشور بر اینکه رسانه‌ها می توانند همه قوا در کشور را نقد کنند، قطعا بهترین سند و نشانه برای آزادی مطبوعات در کشورمان است و زین پس در صورت ادعای واهی بیگانگان در خصوص آزادی مطبوعات در ایران می توان همه را به سخنان مهم شما ارجاع داد.

امروز بر همه دلسوزان و دغدغه‌مندان رسانه‌ای انقلاب عیان شده است که آزادی بیان در عرصه مطبوعات تنها در سخن مسئولان قوه مجریه پدیدار شده و عکس آن در عمل رخ داده است؛ این جریان دولتی که کمر همت به برخورد با منتقدان بسته و در این سه سال جز توهین و افترا و توقیف رسانه ها و شکستن قلم خبرنگاران انقلابی از آن دیده نشده است، حمایت سازمانی از رسانه‌های حامی خود دارد چرا که دوست دارند رسانه‌ها هیچ گاه سخن یا مطلبی را در نقد آن‌ها بیان نکنند.

ما مسئولان رسانه‌های کشور که خود را ملتزم به قانون اساسی و شرع مقدس اسلام می دانیم قطعا بعد از سخنان جنابعالی با رعایت ارزش های اخلاقی و قانونی با حساسیت بیشتری در مسیر اطلاع رسانی گام برخواهیم داشت.

قطعا اهالی رسانه انتظار دارند قوه قضائیه ضمن حمایت از آزادی مطبوعات در چارچوب قانون اساسی به طور قاطع با انتشار مطالب مبتنی بر افترا، توهین و شایعات از سوی برخی که سعی دارند نام رسانه و خبرنگار را خراب کنند  برخورد کند و قطعا خبرنگاران همچون سایر اقشار ملت از اقدامات انقلابی و قاطعانه دستگاه قضا برای ایجاد امنیت روانی در جامعه حمایت به عمل خواهند آورد.

از سوی دیگر درخواست داریم دستگاه قضا همچون گذشته بدون توجه به فشار‌ها همچنان با تاکید بر آزادی مطبوعات در چارچوب قانون، از رسانه ها در کشور برای شفاف سازی جریان اطلاع رسانی حمایت کند تا در سایه جریان شفاف اطلاع رسانی، قوه قضائیه بتواند با جریان‌ها مفسد فارغ از جناح بندی های سیاسی برخورد لازم را داشته باشد.

حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان

پرویز سروری مدیر مسئول جهان نیوز

سید نظام الدین موسوی مدیر عامل خبرگزاری فارس

علی عسگری مدیر عامل خبرگزاری مهر

مجید قلی‌زاده مدیر عامل خبرگزاری تسنیم

محمد آخوندی مدیر مسئول روزنامه وطن امروز

عبدالله گنجی مدیر مسئول روزنامه جوان

محمد ابراهیم رسولی مدیر مسئول هفته نامه نماینده

محمد شجاعیان مدیرعامل خبرگزاری نسیم

محمد صالح مفتاح مدیر مسئول پایگاه خبری فردا

مقداد ذکی زاده مدیر مسئول پایگاه خبری دانا

هادی قاسمی مدیر عامل خبرگزاری دانشجو

علی غفاریان مدیر مسئول پایگاه خبری صراط

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.