تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
کد خبر : 51998

ترامپ در واکنش به تصمیم جدید اف بی آی:

گفته بودم این سیستم ناسالم است/ کلینتون محافظت شده است

گفته بودم این سیستم ناسالم است/ کلینتون محافظت شده است

نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در واکنش به تصمیم نهایی اف بی آی مبنی بر عدم تعقیب قضایی کلینتون گفت: گفته بودم که این سیستم ناسالم است؛ خودتان اکنون درک کردید.

به گزارش پیک هشترود به نقل از فارس، دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در کمپین خود در میناپولیس در واکنش به تصمیم جدید سازمان اف بی آی درباره پرونده ایمیلهای هیلاری کلینتون گفت: قبلا گفته بودم که این سیستم ناسالم است. خودتان الان درک کردید که هیلاری کلینتون تحت حمایت قرار دارد و محافظت شده است.

ترامپ با انتقاد از عملکرد پلیس فدرال همچنین گفت که چگونه می‌توانید ۶۵۰ هزار ایمیل را در عرض ۸ روز مورد بررسی و تحقیق قرار بدهید.

وی خطاب به هوادارانش گفت که مراقب انتخابات باشید. مراقب همه چیز باشید.

جیمز کومی رئیس پلیس فدرال آمریکا ساعاتی پیش طی یک نامه به نمایندگان کنگره آمریکا گفته است که بررسی مجدد پرونده ایمیلهای هیلاری کلینتون تغییری در تصمیم قبلی این سازمان مبنی بر عدم تعقیب قضایی نامزد دموکراتها ایجاد نکرده است.

جیمز کومی همچنین گفته است که بررسی مجدد پرونده ایملیهای کلینتون در ارتباط با لپ تاپ آقای آنتونی وینر معاون کلینتون در زمان صدارت در وزارت خارجه، انجام شده و چیز خاصی در آن یافت نشده است. بنابراین خانم کلینتون تحت تعقیب قضایی قرار نخواهد گرفت.

پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز در بیانیه‌ای گفت که مساله غیرقابل بحث در ارتباط با پرونده ایمیلها این است که اف بی آی گفته است که این اقدام کلینتون امنیت ملی آمریکا را در مخاطره قرار داده است.

هفته گذشته، اف بی آی از بررسی مجدد پرونده ایمیلهای کلینتون براساس مدارک و شواهد جدید خبر داده بود. این تصمیم باعث تغییرات زیادی در رقابتهای انتخاباتی ریاست جمهوری شد و جایگاه هیلاری کلینتون را در نزد افکار عمومی تضعیف و برعکس جایگاه دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان را تقویت کرد.

براساس نظرسنجی‌های انجام شده طی یک هفته گذشته، اختلاف میان کلینتون و ترامپ تنها به یک درصد رسیده و در بعضی دیگر از نظرسنجیها نیز نامزد جمهوریخواهان پیش افتاده بود.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است روز سه شنبه ۱۸ آبان در سراسر آمریکا برگزار شود. در بعضی از ایالت‌ها مطابق با قوانین محلی، انتخابات از روزهای قبل آغاز شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.