تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷
کد خبر : 51826

معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی:

بزرگ‌ترین دستاورد برجام اثبات بدعهدی آمریکایی‌ها بود/ اگر ۵۸ تکرار می‌شد بازهم لانه جاسوسی را تسخیر می‌کردیم/ برجام توافقی ایده‌آل نیست

بزرگ‌ترین دستاورد برجام اثبات بدعهدی آمریکایی‌ها بود/ اگر ۵۸ تکرار می‌شد بازهم لانه جاسوسی را تسخیر می‌کردیم/ برجام توافقی ایده‌آل نیست

شبستری گفت: برجام نشان داد آمریکایی‌ها به دنبال سازش نیستند و همچنان به بدعهدی‌هایشان ادامه می‌دهند.

به گزارش پیک هشترود، سعید شبستری خیابانی در حاشیه راهپیمایی ۱۳ آبان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی آناج در پاسخ به این سوال که چرا عده‌ای تسخیر لانه جاسوسی را اشتباه تصور می‌کنند، خاطرنشان ساخت: تسخیر سفارت آمریکا توسط خط پیروان امام بهترین اقدام انقلابیون بود چراکه در آنجا هیچ‌کار دیپلماتیکی صورت نمی‌گرفت و اسناد و تجهیزات کشف شده نشان می‌دهد آمریکایی‌ها جاسوسی سازمان‌یافته‌ای تشکیل داده بودند.

وی عنوان کرد: چنانچه امروز نیز در آن مقطع قرار می‌گرفتیم، بهترین کار تعطیل نمودن سفارت‌خانه بود، آمریکایی‌ها توطئه‌ای شکل داده و می‌خواستند انقلاب اسلامی ایران را متزلزل کنند.

معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اظهارات برخی از شخصیت‌ها مبنی بر «کشورهای بدعهد را مجبور به انجام تعهدات می‌کنیم»، توضیح داد: خویِ استکباری هیچ‌گاه تعطیل نمی‌شود و جنگ بین حق و باطل تا ابد ادامه خواهد داشت، همین برجام نشان داد آمریکایی‌ها تا چه اندازه بدعهد هستند.

وی تصریح کرد: قطعا برجام یک توافق ایده‌آل نیست و آن را می‌توان یک بده‌بستان سیاسی نام نهاد؛ در برجام یک‌سری امتیازات به طرف مقابل واگذار و امتیازاتی را گرفتیم.

این مقام مسئول با اعلام اینکه برجام به تفکر اشتباه سازش با آمریکا پاسخ داد، یادآور شد: بنابه فرموده رهبر معظم انقلاب آمریکایی‌ها دست از خوی استکباری‌شان بر نداشته‌اند و همچنان به کارهای استعماری ادامه می‌دهند؛ در برجام اهدافی ترسیم شده بود که با بدعهدی آمریکایی‌ها مواجه شد.

وی در پاسخ به این سوال که از بیست به برجام چه نمره‌ای می‌دهید، تاکید کرد: بنده نمی‌توانم نمره دهم و آن‌هایی که در جزئیات کار قرار دارند بهتر می‌توانند اظهار نظر نمایند؛ به نظرم برجام منافعی را در پی داشت و یکی از دستاوردهای آن اثبات بدعهدی آمریکایی‌ها بود و آن‌هایی که نمی‌دانستند به این موضوع پی بردند.

شبستری در پایان تکیه بر ظرفیت‌های درونی را راهکار مقابله با مشکلات دانست و افزود: ما از ابتدا چشم‌مان به آمریکایی‌ها نبود و برجام نیز دلیلی شد تا برخی بفهمند آمریکا صادق نیست و به شیطنت‌های خود ادامه می‌دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.