تاریخ انتشار : شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴
کد خبر : 51432

آیت الله مجتهد شبستری؛

نوجوانان باید در برابر هجمه های فرهنگی آمادگی کسب کنند/ از خیر نداشته ی گوشی و تبلت بگذرید و به درستان برسید

نوجوانان باید در برابر هجمه های فرهنگی آمادگی کسب کنند/ از خیر نداشته ی گوشی و تبلت بگذرید و به درستان برسید

نماینده ولی فقیه در استان گفت: همچون دوران دفاع مقدس باید نوجوانان برای مقابله با حربه های ‌آشکار و خفی دشمن آمادگی لازم به جهت صیانت از آرمان های نظام و اسلام کسب کنند.

به گزارش پیک هشترود به نقل از  آناج، آیت الله محسن مجتهد شبستری صبح امروز در دیدار با دانش آموزان بسیجی اظهار داشت: در هر جامعه ای نیروی انسانی عظیم ترین سرمایه است که اگر شایستگی لازم را داشته باشند به جامعه ارزش و بها می دهند.

وی ادامه داد: در میان نیروهای انسانی، اعضای مخلص، متعهد و پرتلاش جامعه را به اوج عزت می رساند و بسیج نیز به همین معناست.

امام جمعه مردم تبریز با اشاره به اینکه بسیج متشکل از نیروهای “مجاهد فی سبیل الله” است، خاطر نشان کرد: مجاهدین فی سبیل الله چون مصالح جامعه را بر مصالح شخصی مقدم می کنند، در تمام عرصه ها حضور دارند و خود را برای پیشبرد اهداف وقف جامعه کرده اند، ارزشمند هستند.

نماینده ولی فقیه در استان اذعان داشت: در میان اقشار بسیجی نونهالان گوی سبقت را از دیگران می ربایند و طبق فرمایش بزرگان اینها آمادگی پذیرش حق و امر خیر را دارند.

وی تاکید کرد: وقتی از جانب حضرت رسول(ص) فرماندار و مسؤلی به شهری اعزام می شد، به وی سفارش می کردند که به فکر نوجوانان باشند چرا که سریع تر تفکرات صحیح را می پذیرند.

رئیس مجمع جهانی اهل بیت (ع) متذکر شد: بسیج دانش آموزی در بین بسیجیان گل سر سبد است، زیرا در سنینی هستند که تربیت صحیح اسلامی را زودتر می پذیرند و اگر تربیت شوند به فکر تربیت دیگران خواهند بود.

خطیب نماز جمعه تبریز تاکید کرد: در دوران دفاع مقدس، همه نیروهای مسلح افتخار آفریدند اما جوانان بسیجی داوطلبانه و بدون الزام و اجبار به میدان رفتند حال آنکه نیروهای ارتشی رسما وظیفه ای برایشان تعریف شده بود.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: کسانی که هنوز به سن قانونی نرسیده بودند با اصرار می خواستند در جبهه ثبت نام کند که این خیلی ارزشمند تر است.

رئیس مجمع جهانی اهل بیت (ع) یادآور شد: شهید فهمیده واقعا درخشید و افتخار آفرید تا جایی که امام(ره) فرمودند رهبر ما آن طفل سیزده ساله ای است که ارزشش از زبان و قلم ما بیشتر است به کمر خود نارنجک بست و تانک دشمن را منهدم کرد.

شبستری با اشاره به اینکه بروز چنین حوادثی صرفا در محیط های اسلامی جلوه گری می کند، ادامه داد: رهبر نیز در مورد این شهید دانش آموز فرمودند زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهادت شهید دانش آموز محمدحسین فهمیده از اصالت های دفاع مقدس است.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه شهید فهمیده نوجوانی قمی بود که در غائله کردستان هم داوطلب حضور در جبهه شده بود، گفت: با آغاز جنگ تحمیلی به جنوب رفته و آنجا نیز با مخالفت مسوولین جهت اعزام به جبهه روبرو می شود تا اینکه می گوید مرا بیازمایید و اگر شایستگی داشتم اعزام کنید.

رئیس مجمع جهانی اهل بیت (ع) خاطر نشان کرد: نوجوانی که از تربیت و تفکر صحیح برخوردار است، دارای این شجاعت بود و چنین ایثارگری کرده است.

شبستری اظهار داشت: امروز برای شما رفتن به جبهه لازم نیست هر چند که باید برخی آمادگی های دفاعی را یاد بگیرید، شما در حال حاضر در جبهه جنگ نرم هستید و باید آمادگی کافی در این میدان را داشته باشید که دشمن از تهاجم نظامی مایوس شده و به تهاجم نرم دل بسته است.

خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه دشمن القای شبهات کرده و سعی در متزلزل ساختن باورهای دینی جوانان و نوجوانان دارد، متذکر شد: فرد منفی بافی نیستم و جهات مثبت تمدن را مورد توجه قرار میدهم تبلت، گوشی و ماهواره را برای انتقال مباحث علمی ساخته اند اما می بینیم اکثر این وسایل برنامه های مضر دارند و شما از خیر اینها بگذرید و به فکر درستان باشید.

امام جمعه مردم تبریز بیان داشت: اگر انس با قرآن داشته باشید و با نماز مانوس باشید به همان اندازه سعادت مند می شوید، در شرایط فعلی که مورد هجمه فرهنگی استکبار هستیم آمریکا می خواهد جوانان ما استکبارستیز نباشند و به فرهنگ سکولار گرایش پیدا کنند.

وی یادآور شد: اگر می خواهید از شهدای کربلا و فهمیده ها الگو بگیرید باید در برابر هجمه های فرهنگی آماده باشید زیرا در روایت معتبر آمده که اکثر پیروان امام زمان(عج) جوانان و نوجوانان هستند؛ بنابراین به خود ببالید و در زمان غیبت ایشان جزو نایب بر حقش رهبر انقلاب باشید.

شبستری با توصیه به اینکه امسال در سیزده آبان حضورتان بیشتر و پر رنگ تر باشد، متذکر شد: هجمه های آمریکا نیز بیشتر شده است ضروری است که حضوری پر رنگ در این روز داشته باشید.

رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) بیان داشت: وقتی شعار لبیک یا حسین می دهید یعنی اعلام امادگی جهت تبعیت و پیروی از مرام ایشان می کنید و اگر لبیک یا زنب می گویید یعنی آماده پیروی از راه آن بانوی بزرگوار هستید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.