تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
کد خبر : 50977

امام جمعه هشترود:

تکریم علما ارزش گذاری به جایگاه علم و عالم است/ مرحوم حجت الاسلام توکلی خدمات شایانی برای گسترش دین در منطقه انجام داده بود

تکریم علما ارزش گذاری به جایگاه علم و عالم است/ مرحوم حجت الاسلام توکلی خدمات شایانی برای گسترش دین در منطقه انجام داده بود

امام جمعه هشترود گفت: حجت الاسلام توکلی از عالمان برجسته شهرستان هشترود بود که خدمات زیادی در سالهای عمر خود برای گسترش دین در منطقه انجام داد و امروز به دیار باقی شتافته است و امیدواریم روح وی قرین الطالف الهی باشد.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، حجت الاسلام علی رحیمی امام جمعه هشترود در خطبه های نمازجمعه این شهرستان با تسلیت رحلت عالم پیشکسوت شهرستان حجت الاسلام توکلی، گفت: یکی از ارزش‌های بسیار بزرگ دین مسئله علم است، در قران کریم شاید بیش از ۷۰۰ بار از لفظ علم یا مشتقات ان استفاده شده است، دلیل تفضل آدم برملائکه، سجده بر حضرت آدم و برتری نبی مکرم اسلام بر همه ملائکه الهی حتی بر جبرائیل همین مسئله علم بوده است.

 

وی با بیان اینکه از نظر ارزش، علم برتری برایمان دارد، اظهار داشت: آنچه که منشاء خشیت نسبت به خدای تبارک و تعالی است علم است، علم یکی از مواردی است که با ارزش‌ترین گوهر برای بشر است و آنچه که منتسب به این گوهر است آن هم ارزش دارد، خداوند تبارک و تعالی عمدتاً از کلمه علم نسبت به انبیاء الهی استفاده می‌کند.

 

امام جمعه هشترود افزود: سپاسگزاری از زحمات عالمانی که در کمال صداقت و درستکاری، بهترین سال های عمر خود را در جهت تعلیم علم و ترویج مکتب اهل بیت (ع) گذرانده و با توکل به خداوند متعال و با کوله باری از تجربه، برگ زرینی در کارنامه خود برجای گذاشته و باعث آثار و برکات فراوانی در اجتماع شده اند، لازم است.

 

رحیمی تاکید کرد: روحانیون پیشکسوت عمری را به ارشاد مردم و ترویج مکتب اهل بیت (ع) پرداخته و امروز هم مردم از تجربیات و ارشادات آنان استفاده می کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: حجت الاسلام توکلی از عالمان برجسته شهرستان هشترود بود که خدمات زیادی در سالهای عمر خود برای گسترش دین در منطقه انجام داد و امروز به دیار باقی شتافته است و امیدواریم روح وی قرین الطالف الهی باشد.

 

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، نماز مرحوم حجت الاسلام تولکلی بعد از برگزاری نمازجمعه در صحن مسجد جامع این شهرستان با حضور خیل کثیری از نمازگزاران قرائت شد و در دوش نمازگزاران به وادی رحمت جهت تدفین، تشییع شد.

 

پایان پیام/م.ا

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.