تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰
کد خبر : 50784

مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی خبر داد

تیکاف ۷ هزار و ۶۱۵ هواپیما از فرودگاه بین‌المللی تبریز/ انجام بیش از یک هزار پرواز خارجی

تیکاف ۷ هزار و ۶۱۵ هواپیما از فرودگاه بین‌المللی تبریز/ انجام بیش از یک هزار پرواز خارجی

مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی از ۶ هزار و ۵۹۴ پرواز داخلی و یک هزار و ۲۱ پرواز خارجی از این فرودگاه در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: میزان پرواز‌ها در این مدت نسبت به مشابه سال قبل از ۳۹ درصد رشد برخوردار است.

به گزارش پیک هشترود، مصطفی صفایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با بیان اینکه آمار پروازهای فرودگاه بین‌المللی تبریز در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد ۳۹ درصدی برخوردار بوده است، اظهار داشت: طی مدت یاد شده از سال‌جاری در مجموع ۷ هزار و ۶۱۵ مورد تیکاف هواپیما از فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز صورت گرفته که این رقم در مدت زمان مشابه سال گذشته، ۵ هزار و ۴۷۸ مورد به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه از کل پروازهای ۶ ماهه گذشته، ۶ هزار و ۵۹۴ پرواز داخلی و یک هزار و ۲۱ مورد خارجی بوده است، افزود: درصد رشد در پروازهای داخلی نزدیک به ۵۰ درصد رشد، بیشتر از پروازهای خارجی بوده به‌طوری‌که شاهد افزایش پروازهای داخلی از ۴ هزار و ۴۰۴ پرواز در سال ۹۴ به ۶ هزار و ۵۹۴ پرواز طی سال‌جاری بودیم.

صفایی بیشترین پرواز از فرودگاه بین‌المللی تبریز را در مجموع پرواز داخلی و خارجی با رقم یک هزار و ۴۱۲ سورتی پرواز مربوط به شهریور ماه اعلام و تصریح کرد: از این رقم یک هزار و ۲۲۵ مورد شامل پروازهای داخلی و ۱۸۷ سورتی پرواز نیز شامل پروازهای خارجی است.

وی در حوزه حمل و نقل هوایی در عین حال نگاه تفکیکی پروازهای داخلی و خارجی را نیز یادآور شد و اضافه کرد: در صورت مقایسه با تفکیک پروازهای داخلی و خارجی نیز بیشترین پرواز داخلی با رقم یک هزار و ۲۲۵ مورد مربوط به شهریور ماه و بیشترین پرواز خارجی نیز با ۲۴۸ سورتی در فروردین ماه صورت گرفته است.

گزارش فارس حاکی از این است، هم‌اکنون به طور متوسط روزانه ۴۶ پرواز از فرودگاه بین المللی تبریز صورت می‌گیرد که به طور میانگین ۴۰ مورد در مسیر پروازهای داخلی به مقصد (تهران- مشهد- اصفهان – شیراز- اهواز- عسلویه- کیش- بندرعباس- کرمان) و نیز به طور متوسط  ۶ پرواز نیز ر مسیرهای خارجی به مقصد (استانبول-باکو- بغداد- نجف) از فرودگاه تبریز انجام می‌شود.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.