تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
کد خبر : 49495

امام جمعه هشترود در همایش طلایه داران محرم:

محرم و صفر بهار تبلیغ روحانیون/ لزوم بومی سازی محتوای منابر با نیازهای منطقه/ تلاش برای جلوگیری از تحریف ها و احیاء عزاداریهای سنتی/ دشمن برای خشن جلوه دادن شیعه در کمین است

محرم و صفر بهار تبلیغ روحانیون/ لزوم بومی سازی محتوای منابر با نیازهای منطقه/ تلاش برای جلوگیری از تحریف ها و احیاء عزاداریهای سنتی/ دشمن برای خشن جلوه دادن شیعه در کمین است

امام جمعه هشترود گفت: دشمنان بعضی از این بدعت ها را به اسم عزاداری بوجود آورده که گاه منجر به خرافات می شود و باید جوانان و مردم را با زبان منطقی و معقول نسبت به آسیب های عزاداری و چهره رحمانی اسلام آگاه نمود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پیک هشترود، گردهمایی طلایه داران محرم درآستانه  ماه محرم و صفر با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی رحیمی امام جمعه و جمعی از فضلا، اساتید، طلاب، مبلغین و مبلغات در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

 

حجت الاسلام علی رحیمی در این همایش با تاکید بر سخن بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) درباره محرم و صفر گفت: محرم و صفر شیعه را زنده نگه داشته و بهار تبلیغ روحانیت هستند و باید با تمام توان و قدرت و با برنامه ریزی درست، و آسیب شناسی جامعه به اسلام و مسلمین خدمت نمود.

 

وی نظام الهی حاکم بر کشور، و اقتدار بین کشورهای منطقه را از برکت خون شهدا و مکتب اهل بیت(ع) دانست و اظهار داشت: بعد از عصر ائمه اطهار(ع) در هیچ دوره ای از تاریخ، شیعه و اهل بیت اینگونه عزیز نبوده و دلیل این ادعا دشمنی دشمنان اهل بیت(ع) است.

 

رحیمی افزود: روحانیون سعی کنند هماهنگی مناسبی با اداره تبلیغات اسلامی شهرستان داشته باشند و محتوای منابر خود را نیز با نیازها و مشکلات منطقه خود بومی سازی کنند.

 

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان هشترود تصریح کرد: روحانیون سعی کنند از بدعت ها و تحریف ها در عزاداری جلوگیری کنند و با تبیین روشهای عزاداری صحیح در احیا عزاداریهای سنتی و اصیل تلاش کنند.

 

وی از دستجات عزاداری نیز خواست تا از ایجاد مزاحمت برای سایر شهروندان خودداری کرده و به توصیه های نیروهای نظامی مستقر در شهر پایبند باشند تا شان عزاداریها نیز رعایت شود.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی هشترود با اشاره به آسیب های عزاداریهای ماه محرم و صفر تاکید کرد: دشمن برای خشن جلوه دادن شیعه در کمین است و بعضی از این بدعت ها را به اسم عزاداری بوجود آورده که گاه منجر به خرافات می شود و باید جوانان و مردم را با زبان منطقی و معقول نسبت به آسیب های عزاداری و چهره رحمانی اسلام آگاه نمود.

 

 

پایان پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

علي خيري پنجشنبه , 8 مهر 1395 - 9:20

توماس مان، متفکر آلمانی:
اگر بین فداکاری مسیح و حسین(ع) مقایسه شود حتماً فداکاری حسین پرمغزتر و باارزش تر جلوه خواهد نمود. زیرا مسیح روزی که آماده برای فدا شدن گردید زن و فرزند نداشت و در فکر آنان نبوده که بعد از او به چه سرنوشتی دچار خواهند آمد. امام حسین(ع) زن و فرزند داشت و بعضی از آنها کودک خردسال بودند و احتیاج به پدر داشتند.
کورت فریشلر، مورخ بزرگ آلمانی:
امام حسین(ع) در فداکاری قدم را از حدود فدا کردن خود برتر نهاد و فرزندانش را هم فدا کرد… تصمیم ثابت حسین(ع) برای فداکاری مطلق نه ناشی از لجاجت بود نه معلول هوا و هوس و او با پیروی از عقل مصمم شده بود که به طور کامل فداکاری کند تا اینکه مجبور نشود بر خلاف عقیده و آرمان والای خود به وسیله سازشکاری با یزید بن معاویه و زندگی ادامه دهد. می دانیم که حسین(ع) خود را برای کشته شدن آماده کرده بود. و او عزم داشت خویش را فدا نماید چرا توقف نکرد تا به قتلش برسانند و چرا دائم اسب می تاخت و شمشیر می انداخت… حسین(ع) دست روی دست گذاشتن و توقف برای کشته شدن را دور از مردانگی و جهاد در راه عقیده و آرمان خود می دانست. در نظر حسین(ع) در همانجا توقف کردن و گردن بر قضا دادن تا این که دیگران نزدیک شوند تا او را به قتل برسانند خودکشی محسوب می شود. یک مرد دلیر و با ایمان خودکشی نمیکند.

توماس کارلایل، دانشمند بزرگ انگلیسی:
بهترین درسی که از تراژدی کربلا می گیریم این است که حسین و یارانش ایمان استوار به خدا داشتند. آنان با عمل خود روشن کردند که تفوق عددی در جایی که حق و باطل روبرو می شوند اهمیت ندارد. پیروزی حسین(ع) با وجود اقلیتی که داشت موجب شگفتی من است.
تندن اندیشمند هندی:
قیام کربلا معدل بشریت را بالا برد و سطح آن را ارتقا بخشید.