تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴
کد خبر : 49092

مراسم تشییع پیکر مرحوم بهمن گلبارنژاد در تهران برگزار شد

مراسم تشییع پیکر مرحوم بهمن گلبارنژاد در تهران برگزار شد

مراسم تشییع پیکر مرحوم بهمن گلبارنژاد دوچرخه سوار ملی پوش ایران که در مسابقات پارالمپیک ریو درگذشت، امروز-پنجشنبه- با حضور برخی مسئولان در محل فدراسیون ورزش جانبازان و معلولان برگزار شد.

به گزارش پیک هشترود به نقل از  ایرنا، مراسم تشییع پیکر مرحوم جانباز بهمن گلبارنژاد در تهران با حضور محمود گورزی، وزیر ورزش و جوانان، کیومرث هاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک ایران، محمدرضا تابش، نماینده مجلس شورای اسلامی، مرتضی طلایی عضو شورای اسلامی شهر تهران و محسن انصاری، قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران در محل فدراسیون ورزشی جانبازان و معلوان برگزار شد.
در این مراسم که با حضور خانواده مرحوم بهمن گلبارنژاد برگزار شد، پیکر این قهرمان ملی دقایقی در کنار آرامگاه پیکر شهید گمنامی که در محل فدراسیون ورزش جانبازان و معلولان است، قرار گرفت و سپس بر دستان مردم عزادار تشییع شد.
مرحوم بهمن گلبارنژاد، دوچرخه سوار جانباز ۴۸ ساله اهل شیراز بود که در آخرین روز جنگ تحمیلی و یک روز قبل از پذیرفته شدن قطعنامه ۵۹۸، در جبهه یک پای خود را از دست داد و به درجه جانبازی نائل شد.
وی پس از آن در سنگر ورزش برای به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی فعالیت خود را در رشته دوچرخه سواری ادامه داد و به عنوان قهرمان ملی در کاروان منا پارالمپیک ایران(۲۰۱۶) عازم ریو شد.
گلبارنژاد در آخرین روز بازی های پارالمپیک عصر شنبه-۲۷ شهریور- در جریان مسابقات دوچرخه سواری جاده ای پارالمپیک تعادل خود را از دست داد و دچار تصادف شد. وی بر اثر این حادثه از ناحیه گردن آسیب دید و در بیمارستان جان خود را از دست داد.
او اولین و تنها جانباخته تاریخ بازی های پارالمپیک است و پس از این حادثه پرچم این بازی ها به حالت نیمه افراشته درآمد.
محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان پس از مراسم رسمی تشییع پیکر این جانباز سرافراز، در جمع خبرنگاران با تسلیت به خانواده این ورزشکار ملی گفت: طی روزهای آینده در دولت تصمیماتی برای تجلیل از مقام مرحوم گلبارنژاد به عنوان قهرمان ملی و اهدای پاداش به خانواده وی تصمیم گیری می شود.
در این مراسم پیام تسلیت حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون رئیس جمهوری نیز قرائت شد.
مراسمی که امروز برگزار شد، مراسم رسمی تشییع پیکر مرحوم گلبارنژاد بود و قرار است، مراسم خاکسپاری وی طی روزهای آینده در شیراز برگزار شود.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.