تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷
کد خبر : 48734

در پنج ماهه امسال:

پرداخت ۶۹۵ فقره وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد آذربایجان شرقی/ خودکفائی مددجویان شاه کلید استقلال اقتصادی

پرداخت ۶۹۵ فقره وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد آذربایجان شرقی/ خودکفائی مددجویان شاه کلید استقلال اقتصادی

خودکفایی و توانمندسازی مددجویان از تاثیرات مثبت اجرای طرح‌های اشتغال است و خوشبختانه طی سال گذشته و پنج ماهه امسال بیش از ۸ هزار نفر از مددجویان با اجرای این طرح‌ها خودکفا شده و از چرخه حمایتی کمیته امداد آذربایجان شرقی خارج شده اند.

به گزارش پیک هشترود به نقل از  آناج، حسین دشتی مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با بیان اینکه از مجموع وام های پرداخت شده ۵۹۴ فقره وام از محل تسهیلات قرض الحسنه بانکها و ۹۳ فقره نیز از محل اعتبارات امدادی بوده است،افزود: طی این مدت بیش از ۸۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات قرض الحسنه بانکها و ۱۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات امدادی به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه بیش از ۳۶ هزار طرح اشتغال در حال اجرا و تحت نظر کمیته امداد آذربایجان شرقی است،تاکید کرد: طرح های اجرا شده در بخش های کشاورزی،دامپروری،صنایع دستی و خدمات بوده و اشتغال بیش از ۵۰ هزار نفر را به همراه داشته است.
وی تصریح کرد: در پنج ماهه امسال ۲۵۳ مجری طرح اشتغال از محل اعتبارات امدادی وام ۳۰ میلیون تومانی یا بیشتر دریافت کرده اند.
دشتی خاطرنشان کرد: طی پنج ماهه امسال به ۱۸۶ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی تحت حمایت این نهاد وام اشتغال به مبلغ ۲۱ میلیارد ریال پرداخت شده است.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه توانمند سازی و خودکفائی مددجویان شاه کلید استقلال اقتصادی آنها است،تاکید کرد: با اجرای طرح های خود اشتغالی و ایجاد فرصت های شغلی مناسب برای خانوارهای نیازمند زمینه برای استقلال اقتصادی آنها فراهم می شود.
دشتی با اعلام اینکه امسال ۳ هزار و ۱۶۶ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان خودکفا شده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شده اند،افزود: در سال گذشته نیز ۵ هزار و ۷۶۹ نفر از مددجویان توانمند شدند..
وی پایداری طرح‌های اشتغال ایجاد شده برای مددجویان را یکی از مهمترین راهکارهای کمیته امداد برای خوداتکایی خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: تلاش می کنیم با آموزش‌های فنی و تخصصی، نظارت مستمر بر طرح‌های اجرایی، ارائه مشاوره‌های شغلی و هدایت مجریان طرح‌های اشتغال به سمت کارآفرینی،طرح های اشتغال به نتیجه مطلوب برسد.
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی خودکفایی و توانمندسازی مددجویان را از تاثیرات مثبت اجرای طرح‌های اشتغال عنوان کرد و گفت: خوشبختانه تاکنون بسیاری از مددجویان تحت حمایت با اجرای این طرح‌ها خودکفا شده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شده اند.
دشتی اضافه کرد:کمیته امداد بسته تشویقی برای اشتغال زایی مددجویان در نظر گرفته است که براساس این بسته پیشنهادی کارفرمایان در صورت بکارگیری مددجویان تحت حمایتِ، در سال نخست ۱۰۰ درصد و در سال دوم ۵۰ درصد هزینه بیمه مددجو از سوی این نهاد پرداخت می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.