تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۹:۴۵
کد خبر : 48633

در واگذاری اراضی منطقه آزاد ارس اصل شایسته سالاری رعایت نشده است/ آمارهای مسئولین در حوزه اشتغال «آبکی» است

در واگذاری اراضی منطقه آزاد ارس اصل شایسته سالاری رعایت نشده است/ آمارهای مسئولین در حوزه اشتغال «آبکی» است

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دهم از واگذاری‌ غیرقانونی اراضی منطقه آزاد ارس انتقاد کرد و گفت: اصل شایسته‌سالاری و نیازسنجی در این واگذاری‌ها رعایت نشده است.

به گزارش پیک هشترود به نقل از آناج، احمد علیرضا بیگی در جلسه مشترک نمایندگان آذربایجان‌شرقی با مسئولان منطقه آزاد ارس، اظهار داشت: در واگذاری اراضی برای توسعه منطقه آزاد ارس شایسته سالاری‌ها و نیاز سنجی‌ها رعایت نشده و ما شاهد واگذاری‌های خارج از چارچوب قانون بوده‌ایم.

وی افزود: مسئولین منطقه آزاد ارس اعتقاد دارند آمار اشتغال به صورت چشم‌گیر در مناطق آزاد افزایش یافته است اما آمار محصلین جامعه محلی این را نشان نمی‌دهد.

این نماینده مجلس دهم یادآور شد: با سفیر اذربایجان مذاکراتی در مورد دسترسی به راه ‌آهن اذربایجان از طریق خداآفرین و منطقه مشترک صنعتی داشتم و امیدوارم این امر به زودی محقق گردد.

وی در ادامه از آمارهای آبکی مسئولین در رابطه با اشتغال انتقاد کرد و بیان داشت: در سال ۹۲ در شرایطی آمار بیکاری در آذربایجان شرقی ۱۲ درصد بود که ۱۰۰ هزار مسکن روستایی و ۱۲۰ هزار مسکن مهر، آزادراه بزرگ ۳۰۰ کیلومتری زنجان به تبریز و پل میانگذر دریاچه ارومیه تاسیس شد و این‌ها فرصت های فوق‌العاده‌ای برای اشتغال در استان بود.

بیگی عنوان کرد: در شرایطی که در سال ۹۴ همه این فعالیت‌ها تعطیل است، اعلام نرخ بیکاری ۶.۶ درصدی نشان از آبکی بودن آمارها دارد؛ مسئولان اعلام می‌کنند مهاجرت‌ها از آذربایجان شرقی موجب کاهش نرخ بیکاری شده است ما قبول داریم، مهاجرت وجود داشته اما نه تا این حد که نرخ بیکاری به این شدت کاهش یابد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.