تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵
کد خبر : 48082

آیا مواد شوینده باعث پیری زودرس می‌شوند؟

آیا مواد شوینده باعث پیری زودرس می‌شوند؟

آیا مواد شوینده باعث پیری زودرس می‌شوند؟

حفظ جوانی در گرو رعایت کردن نکاتی است که ممکن است کمتر کسی با آن آشنا باشد. در این مطلب یکی از مهم‌ترین راهکارهای شادابی پوست معرفی می‌شود.

 به گزارش پیک هشترود به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان ،خلیل صداقت‌پیشه متخصص پوست و مو  گفت: از آنجایی که پوست محافظ کل بدن است، باید توجه فراوانی به حفظ  و نگهداری آن داشت.
وی ادامه داد: لایه‌ای نازک از جنس چربی روی سطح پوست از آن در برابر سرما، گرما، اشعه های نور خورشید و آسیب های محیطی محافظت می کند و همچنین مانع از رشد میکروب های بیماری‌زا در پوست می شود. بنابراین برای داشتن پوستی سالم و شاداب باید مراقب این لایه محافظ بود.
صداقت پیشه با اشاره به این موضوع که شست وشوی بیش از حد صورت باعث از بین رفتن این لایه پوست می شود، افزود: تا حد امکان باید از شست‌وشوی بی جهت پوست خودداری کرد و در صورت نیاز بهتر است از آب ولرم و یا صابون های فاقد مواد شیمیایی برای تمیز کردن صورت استفاده شود.
وی یادآور شد: کسانی که پوست چرب دارند، محدودیتی برای شستن صورت خود ندارند اما افراد دارای پوست معمولی و به خصوص پوست خشک باید از شست و شوی زیاد پوست خود بپرهیزند و در صورت نیاز بعد از تمیز کردن برای تامین چربی مورد نیاز پوست از کرم های مخصوص استفاده کنند.
این متخصص پوست با بیان اینکه افراد در بعضی مشاغل باید بیشتر از پوست خود محافظت کنند، اظهار داشت: افراد دارای مشاغل یدی که باعث کثیف شدن و قرار گرفتن پوست صورت در معرض آفتاب می شوند، می‌توانند برای جلوگیری از چروک،ترک و لک شدن از کرم های ضدآفتاب بهره ببرند و با استفاده از دستکش، ماسک و ژل محافظ پوست در برابر آلودگی از این عضو حساس مراقبت کنند.
صداقت پیشه تاکید کرد: بعضی از مواد شوینده نظیر وایتکس، مایع ظرفشویی و پودر ماشین لباس شویی حتی اگر در معرض تماس مستقیم با پوست قرار نگیرند، باعث آسیب به آن می شوند. لذا بهتر است برای شست‌وشو از مواد جایگزین استفاده شود یا در هنگام استفاده از آنها پوست دست و صورت به طور کامل پوشانده شود.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.