تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵
کد خبر : 48078

بسته سلامت

«اعتیاد خاموش» با مصرف «غذاهای شیرین»

«اعتیاد خاموش» با مصرف «غذاهای شیرین»

یک مسئول دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اعتیاد خاموش بر اثر مصرف غذاهای شیرین هشدار داد: مصرف روزافزون غذاهای شیرین به‌ویژه قندهای ساده باعث اعتیاد نامحسوس خواهد شد.

 به گزارش پیک هشترود به نقل از تسنیم ؛ سیمین فقهی با ابراز “متأسفانه امروزه شاهد افزایش روزافزون مصرف قند و غذاهای شیرین بین شهروندان جامعه هستیم”، اظهار داشت: با مصرف بی‌رویه قندهای ساده به‌تدریج ذائقه مردم به غذاهای شیرین عادت می‌کند.
فقهی با بیان اینکه کارخانجات مواد غذایی نیز روز به روز، محصولات شیرین‌تری به بازار روانه می‌کنند و این سیکل معیوب، پبوسته در حال چرخش است، عنوان کرد: با یک محاسبه سرانگشتی و ساده به‌طور متوسط هر فرد بین ۲۰ــ۱۵ قاشق چای‌خوری شکر (مجموع قند مصرفی روزانه و قند به کار رفته در محصولات غذایی) در روز مصرف می‌کند که این مقدار، بسیار بیشتر از نیاز بدن است.مدیر نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار کرد: چاقی، دیابت و بیماری‌های قلبی از جمله مشکلاتی هستند که ممکن است بر اثر مصرف قند و شکر به وجود آیند.

فقهی گفت: عادت کردن به مصرف زیاد مواد شیرین که به‌طور معمول از همان کودکی رخ می‌دهد عارضه‌های جسمانی متعددی را در سنین بالاتر ایجاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه قند و ترکیبات حاوی قند، انرژی زیادی به بدن می‌رسانند، در حالی که فاقد مواد مغذی لازم هستند با این‌ حال، کاهش مصرف قند و شکر یک تغییر بزرگ در سبک زندگی است که ارزش امتحان‌کردن را دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.