تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶
کد خبر : 43967

زمان آغاز ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین

زمان آغاز ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان با اشاره به پلمپ دفترهای زیارتی غیرمجاز در اصفهان گفت: علاقمندان به شرکت در پیاده روی اربعین حسینی می‌توانند از ۱۶ مرداد با مراجعه به سامانه «سماح» ثبت نام کنند.

به گزارش پیک هشترود به نقل از تسنیم، غلامعلی زاهدی مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان با اشاره به آغاز پیش ثبت نام برای اعزام سفر اربعین حسینی اظهار داشت: مسئولیت اجرایی اعزام طرح پیاده‌روی اربعین حسینی با وزارت کشور است و ثبت نام و اعزام زائران توسط سازمان حج و زیارت انجام می‌شود که متقاضیان می‌توانند از ۱۶ مرداد با مراجعه به سامانه سماح به نشانی https://samah.haj.ir/ پیش ثبت نام اولیه خود را انجام دهند.

وی افزود: مراحل بعدی ثبت نام و ارائه مدارک در شهریور و مهر انجام می‌شود و لازم است تا همه متقاضیان در سامانه سماح ثبت نام کرده باشند تا مشکلی در اعزام آنان برای اربعین حسینی ایجاد نشود.

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان بیان کرد: سال گذشته ۸۰ هزار زائر اصفهانی در سامانه سماح ثبت نام کردند و بیش از ۱۰۰ هزار نفر از استان اصفهان در مراسم اربعین حسینی در کربلای معلا شرکت کردند، پیش بینی می‌شود امسال تعداد بیشتری از زائران در این مراسم معنوی شرکت کنند.

وی درباره اعزام زائران اصفهانی به عتبات عالیات تصریح کرد: در حال حاضر زائران اصفهانی به صورت هفتگی در قالب ۵ پرواز و حداقل یک دستگاه به صورت زمینی به عتبات عالیات اعزام می‌شود، هر یک از کاروان‌ها حدود ۴۰ نفر است و هر هفته ۳۰ گروه به کشور عراق برای زیارت عتبات مقدسه اعزام می‌شوند.

زاهدی استفاده از کاروان‌های زیرنظر سازمان حج و زیارت را برای اعزام زائران به عراق توصیه کرد و گفت: کاروان‌هایی که زیر نظر سازمان حج و زیارت نیستند معمولاً دچار مشکلات امنیتی می‌شوند، همچنین با توجه به گزارش‌های رسیده و عدم بیمه کامل زائران و نبود امکانات درمانی و پزشکی توصیه می‌شود زائران برای زیارت عتبت عالیات از کاروان‌های مجاز استفاده کنند.

وی با اشاره به برخورد سازمان حج و زیارت با کاروان‌های غیرمجاز بیان کرد: از ابتدای سال بیش از ۱۰۰ گروه و فرد که اقدام به اعزام زائران به صورت غیرمجاز کرده‌اند، شناسایی شده و پرونده برخی از آنان در دادگستری در جریان است، همچنین چند دفتر زیارتی غیرمجاز پلمپ شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.