تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹
کد خبر : 43923

مدیر مهد قرآن هشترود در گفتگو با پیک هشترود:

تلاش برای شکوفایی و پرورش استعدادهای قرآنی و هنری در نسل جوان/ فعالیت ۵۰ مربی/ خیّرین در امور قرآنی پیشقدم شوند

تلاش برای شکوفایی و پرورش استعدادهای قرآنی و هنری در نسل جوان/ فعالیت ۵۰ مربی/ خیّرین در امور قرآنی پیشقدم شوند

مدیر مهد قرآن هشترود گفت: با توجه به غیردولتی بودن موسسه ادامه ی فعالیت و کارکرد فرهنگی و قرآنی موسسه به کمکهای معنوی و مادی مردم عزیز شهرستان هشترود منوط میباشد و موسسه انتظار دارد تمامی افراد آگاه و دلسوز این موسسه را یاری نمایند.

اباصلت حمدالله زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پیک هشترود، در تشریح فعالیتهای موسسه مهد قرآن هشترود گفت: این موسسه در سال ۱۳۸۰ توسط جمعی از علاقه مندان قرآن شهرستان هشترود تاسیس شده است. این موسسه با مجوز وزارت ارشاد اسلامی فعالیت می نماید و با استقبال گسترده ی علاقه مندان فرهنگی و قرآنی مواجه می باشد.

 

DSC00003

 

وی در مورد اهداف تاسیس موسسه اظهار داشت: ارتقای سطح فرهنگ جامعه حول محور مفاهیم عالیه و نورانی قرآن کریم و معارف اهل بیت عصمت و طهارت، شکوفایی و پرورش استعدادهای فرهنگی قرآنی و هنری نسل جوان منطقه، حل مشکلات اجتماعی، اقتصادی و غیره با ارتقاء سطح فرهنگ جامعه و پوشاندن جامه عمل به منویات شریف مقام معظم رهبری در مورد آموزش قرآن بویژه آموزش مفاهیم قرآن از مهمترین اهداف تاسیس این موسسه قرآنی است.

 

مدیر مهد قرآن هشترود در مورد موضوعات فعالیت موسسه نیز افزود: تشکیل کلاسهای قرآنی، هنری، علمی، برگزاری همایشها و جلسات فرهنگی و قرآنی و علمی، برگزاری دوره های تربیت مربی و تربیت معلم قرآن مجید و برگزاری کلاسهای قرآنی در روستاها و بخشهای حومه بخشی از موضوعات مرتبط با این موسسه است.

 

DSC00239

 

حمدالله زاده با اشاره به تشکیل مدارس غیر انتفاعی قرآنی در مورد اهداف آن نیز تصریح کرد: تربیت آموزش قرآنی دانش آموزان با عنایت به اهداف موسسه و تامین بخشی از هزینه های موسسه با توجه به غیردولتی بودن موسسه و عدم استفاده از کمکهای دولتی نیز در همین راستاست.

 

DSC00275

 

وی با اشاره به فعالیتهای این موسسه در فصل تابستان، تاکید کرد: با توجه به موضوع فعالیتها، مهد قرآن شهرستان در رشته های قرآنی روخوانی و حفظ نونهالان به روش اشاره (طرح موسسه مرآت مشهد مقدس)، حفظ ،مفاهیم و قرائت قرآن مجید برای تمام سنین (نونهالان، ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان)، حفظ و مفاهیم و تفسیر  بانوان( این کلاسها در تمام طول سال دایر میباشد و تعطیل نمیشود)، کلاسهای هنری،نقاشی،خوشنویسی،خیاطی(برای تمامی سنین)و کلاسهای علمی،رزبان،ربازخوانی دروس ابتدایی و راهنمایی،رکلاسهای تقویتی و کلاسهای ورزشی با هماهنگی اداره ی ورزش و جوانان ثبت نام می کند.

 

DSC00265

 

حمدالله زاده خاطرنشان کرد: نزدیک به ۵۰ نفر مربی و مدیرفرهنگی و قرآنی در این موسسه فعالیت می نمایند.

 

مدیر مهد قرآن هشترود یادآور شد: با توجه به غیردولتی بودن موسسه ادامه ی فعالیت و کارکرد فرهنگی و قرآنی موسسه به کمکهای معنوی و مادی مردم عزیز شهرستان هشترود منوط میباشد و موسسه انتظار دارد تمامی افراد آگاه و دلسوز این موسسه را یاری نمایند.

 

IMG_20160310_102655

 

پایان پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

علي خيري چهارشنبه , 13 مرداد 1395 - 17:54

نظر قرآن درباره قلب
شاید نیازی به توضیح نباشد که مقصود از قلب در اصطلاح عرفانی و ادبی، آن عضو گوشتی که در سمت چپ بدن واقع شده و همچون یک تلمبه خون را در رگها جاری می‏سازد نیست. مثلا در این تعبیر قرآن: اِنَّ فِی ذلک لَذِکرَی لِمَن کان لَهُ قَلبٌ ؛ در این سخن برای آنکه دارای قلب است بیداری و آگاهی وجود دارد.۱

و یا در این تعبیر عرفانی بسیار لطیف حافظ:

دلم رمیده شد و غافلم من درویش که این شکاری سرگشته را چه آمد پیش‏

روشن است که منظور از دل و قلب، حقیقی متعالی و ممتاز است که به کلی با این عضو بدن تفاوت دارد. و همین طور آنجا که قرآن از بیماری دلها یاد می‏کند: فِی قُلوبهِم مَرضٌ فَزادَهُمُ اللهُ مَرضاً ؛ دلهای ایشان مریض است پس خدا بر مرض آنها بیفزاید.۲

معالجه این بیماری از پزشک امراض قلب ساخته نیست اگر پزشکی بتواند این نوع بیماریها را علاج کند بی‌شک می‌باید متخصص دردهای روحی باشد.