تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷
کد خبر : 43867

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان هشترود در گفتگو با پیک هشترود:

نقش بی بدیل خانواده ها در عملیاتی شدن امر به معروف و نهی از منکر/ با فراموشی فریضتین ناهنجاری ها در جامعه فراگیر می شود

نقش بی بدیل خانواده ها در عملیاتی شدن امر به معروف و نهی از منکر/ با فراموشی فریضتین ناهنجاری ها در جامعه فراگیر می شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان هشترود گفت: نهادینه کردن فریضتین باید از خانواده آغاز شود و باید به سراغ مجموعه‌هایی رفت که امر به معروف و نهی از منکر را از دوران طفولیت و نوباوگی به افراد یاد داده و آنان را با این گفتمان تربیت کنند و پرورش دهند.

حجت الاسلام محمد پرورش در گفتگوی با خبرنگار پایگاه اطلاع پیک هشترود، با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه اسلامی اقامه گردد، گفت: اگر بی تفاوتی در جامعه صورت بگیرد بدی ها در فضای جامعه حاکم می شوند و این برای کشور اسلامی زیبنده نیست.

 

وی با اشاره به اینکه تحقق امر به معروف و نهی از منکر اولین اقدام فضا سازی و آماده کردن جامعه است، اظهار داشت: فضای معرفی معروف ها و کنار زدن منکرها، عملی کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از وظایف همگان است که باید دقت بیشتری به خرج دهند.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان هشترود با اشاره به نقش خانواده ها در عملیاتی شدن امر به معروف و نهی از منکر، افزود: بزرگ تر های هر خانواده ای می توانند برای راهنمایی اعضای خانواده شان قدم های سازنده ای بردارند و این توصیه ای قرآنی و تربیتی است که والدین باید به آن جامه عمل بپوشانند.

 

پرورش تاکید کرد: نهادینه کردن فریضتین باید از خانواده آغاز شود و باید به سراغ مجموعه‌هایی رفت که امر به معروف و نهی از منکر را از دوران طفولیت و نوباوگی به افراد یاد داده و آنان را با این گفتمان تربیت کنند و پرورش دهند.

 

وی تصریح کرد: اگر افراد امر به معروف را فراموش کنند کم کم فساد و ناهنجاری در جامعه فراگیر می شود، مردم به ستوه می آیند.

 

پرورش در خاتمه با اظهار امیدواری برای اقدام همگانی در راستای عملیاتی کردن امر به معروف در جامعه، ادامه داد: با جلوگیری از منکر همه باید در جهت اصلاح جامعه قدم بردارند.

 

پایان پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.