تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵
کد خبر : 43754

فرهنگی

آماده باش یاران امام زمان(عج)

آماده باش یاران امام زمان(عج)

کتاب آماده باش یاران امام زمان علیه السلام، حاصل بازنویسی مجالس سخنرانی حسین و شامل مندرجاتی همچون وظایف شیعیان در زمان غیبت منتشر شده است.

به گزارش پیک هشترود به نقل از  خبرگزاری شبستان، کتاب «آماده باش یاران امام زمان علیه السلام» که حاصل بازنویسی مجالس سخنرانی استاد ارجمند حسین گنجی توسط مهدی عاصمی زواره است، پس از بازنگری و تحقیق به چاپ رسیده است.

بنابر این گزارش، این کتاب در چهار بخش تنظیم شده است:

بخش اول کتاب که تحت عنوان «معنای انتظار» تدوین شده با استفاده از روایات معصومین (علیهم السلام) معنای درست انتظار را تبیین کرده و انتظار را به عنوان ارزشمندترین کار معرفی کرده است.

بخش دوم کتاب به ویژگی ها و اوصافی منتظران حضرت می پردازد مسائلی مثل شناخت حضرت (به عنوان یک وظیفه برای منتظران).

الطاف و برکات امام زمان علیه السلام نسبت به شیعیان و ذکر چند حکایت که بیانگر لطف حضرت(عج) نسبت به شیعیان شان است و هم چنین یکی از ویژگی اساسی شخص منتظر یعنی داشتن ورع و تقوا را مورد بررسی قرار داده و آثار و فوائد آن را ذکر می کند و راه هایی جهت خودسازی و تهذیب نفس پیش پای مخاطب قرار می دهد.

بخش سوم کتاب طی دو قسمت تنظیم شده است. قسمت اول آن به آفات دوران غیبت یعنی بی دینی و سستی ایمان اشاره می کند و راه کارهایی برای عافت و رهایی از این آفت معرفی می کند.

و در قسمت دوم آن به بایدها و نبایدهای زمان ظهور اشاره می کند مباحثی مانند: نزدیک دانستن ظهور، عدم تعیین وقت برای ظهور و… .

بخش چهارم کتاب وظایف شیعیان در زمان غیبت را گوشزد می کند.

این گزارش می افزاید: این وظایف هیچ سودی – مادی و معنوی – برای امام زمان علیه السلام ندارد. اگر گفته می شود شیعه در برابر امامش وظیفه دارد، همه این وظایف برای حفظ خود شیعه و برای محفوظ بودن مکتب تشیع و مرام شیعه است.

و اما وظایفی که در این فصل به آنها اشاره شد عبارتند از: همواره در حالت انتظار به سر بردن و منتظر حضرت بودن – همواره به یاد حضرت بود و شوق دیدار ایشان را در سر پروراندن – در این فصل امکان تشرف و ارتباط و ملاقات با حضرت نیز بحث شده است و در آخر هم دوباره بر لزوم حفظ تقوا تأکید شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.