تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶
کد خبر : 43602

شوخی هایی ممنوعه با همسر!

شوخی هایی ممنوعه با همسر!

شوخی هایی ممنوعه با همسر!

به عنوان یک مرد کم از این شوخی ها نداشته اید! زشت ترین شوخی هایی که زن و شوهر باید نگذارند روی زبانشان جاری شود و اگر به این امر مبتلا هستند باید به سرعت این کار را ترک کنند.

به گزارش پیک هشترود به نقل از تبیان ،شوخی حالتی مثبت در ذهن است و موقعی ایجاد می شود که فردی، موضوعی ناهمخوان، غیرمنتظره یا سرگرم کننده را بگوید یا انجام بدهد یا موقعیتی با همین توصیف برای کسی اتفاق بیفتد که دیگران را بخنداند. اما در زندگی مشترک همیشه شوخی باعث خنده نمی شود. گاهی شوخ طبعی زیاد باعث دلخوری می شود. وجود شوخی در زندگی مشترک لازم است و نبود آن و خشکی رفتار همسران با هم می تواند مشکل ساز شود. در ادامه به نکات بیشتر و دقیق تری راجع به شوخ طبعی همسران اشاره می کنیم.

از کلمه طلاق استفاده نکنید

شما باید در رفتار همسرتان دقت کنید و از شوخی های او متوجه منظورش بشوید، اما این دقت نباید تبدیل به یک وسواس شود، طوری که هر شوخی را به منظور ناراحتی برداشت کنید

یکی از این موارد رایج در این شوخی ها،  استفاده مکرر از واژه «طلاق» است. مثلاً در پاسخ همسرمان زمانی که با شوخی می پرسد « اگر یک ماه آشپزی نکنم، چه کار می کنی؟ » اصلاً صحیح نیست که با شوخی بگوییم «طلاقت می دهم»، چون ممکن است او را ناراحت کنیم و در برابر همین یک شوخی ساده، با جنجال مواجه شویم.

 به او نگویید که  بی جنبه است

عواطف زن و مرد با یکدیگر متفاوت است و هیچ کدام از ما حق نداریم در برابر ناراحتی دیگران لفظ «بی جنبه» را به کار ببریم. در واقع، گاهی با یک حرف ساده زمینه استرس و اضطراب همسرمان را فراهم می کنیم و اصلاً اهمیتی نمی دهیم که ته مانده های همین دلخوری می تواند موجبات شکل گیری سایر اختلاف ها را فراهم کند. البته نباید یک شوخی کوچک همه چیز را به هم بریزد اما تکرار و عادت به این نوع از شوخی ها، می تواند زندگی زناشویی را سرد کند.

 پای زن دوم را حتی به شوخی وسط نکشید

گاهی برخی مردها در پاسخ به این که « چرا اینقدر دیر آمدی؟ » می گویند « خانه زن دومم بودم » و با خود فکر می کنند که شوخی بسیار جالب و شیرینی با همسرشان داشته اند. در حالی که تکرار جملاتی با این مضمون می تواند ناخودآگاه زن را به احتمال خیانت سوق دهد و پس از مدتی جای خود را به اضطراب، ترس از جدایی و بهانه گیری بدهد. یا این که مرد با کوچک ترین مشکل کاری به همسرش می گوید «همین امروز و فرداست که با مأمور بیایند دنبالم» و خودش می خندد. اما نمی داند که همین یک شوخی ساده چقدر می تواند برای محیط خانه استرس آور باشد.

 در مورد اعضای خانواده شوخی نکنید

گاهی برخی مردها در پاسخ به این که « چرا اینقدر دیر آمدی؟ » می گویند « خانه زن دومم بودم » و با خود فکر می کنند که شوخی بسیار جالب و شیرینی با همسرشان داشته اند

مثلا خانمی به همسرش می گوید :«اگر مشکلی پیش اومد بابای من هست که کمکمون کنه» شما هم قصدی ندارید و به شوخی می گویید: «بابای تو هنوز قسط جهیزیه ات رو داده که بخواد کاری کنه حالا» این شامل شوخی با اعضای خانواده مخصوصا بزرگترها و پدر و مادر هم می شود ، یعنی فرضا با پدر همسرتان یا مادر همسرتان شوخی ای کنید که دور از شان آنها باشد و یا بی ادبی محسوب شود.

با شوخی ها مسخره نکنید

مسخره کردن همیشه بد است ، مسخره کردن همسر بدتر و مسخره کردن همسر در حضور دیگران بدترین کار ممکن ! این مسخره کردن می تواند جنبه های مختلفی داشته باشد ، همسرتان کاری را درست انجام نداده شما با این کلمات او را صدا می کنید « نابغه ! آی کیو ! دانشمند»!  یا مسخره کردن قد ، هیکل یا لهجه همسر که این هم بسیار بد و زننده است ، مسخره کردن غذا را هم زیاد دیده ام ، مثلا به همسرتان می گویید :” عزیزم میشه بگی این غذایی که پختی دقیقا مزه چی میده ؟”

شوخی یا بیان دلخوری ها ؟

بعضی افراد برای این که اعتراض ها و ناراحتی های خود را بیان کنند، از راه شوخی وارد می شوند و با جمله های کنایه آمیز حرف خود را می زنند. این کار تا جایی که به بی احترامی و مسخره کردن نینجامد، اشکالی ندارد. شما باید در رفتار همسرتان دقت کنید و از شوخی های او متوجه منظورش بشوید، اما این دقت نباید تبدیل به یک وسواس شود، طوری که هر شوخی را به منظور ناراحتی برداشت کنید. کسی که دلخوری هایش را با شوخی بیان می کند، شاید در گفتن مستقیم آن دچار مشکل است و شاید هم دوست ندارد راجع به این موضوع بحث کند. او فقط می خواهد ناراحتی اش را بیان کند. یادتان باشد که شما باید آنقدر با همسرتان دوست باشید که بتوانید براحتی ناراحتی های خود را به او بگویید و همسرتان نیز با شما این گونه باشد. پس از کنایه زدن بپرهیزید؛ اما بیان دلخوری ها برای زمانی که نمی توان براحتی حرف دل را زد، می تواند یک راه باشد که البته نباید در آن افراط کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.