تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶
کد خبر : 43516

بهترین ساعات برای خوابیدن و بیدار شدن

بهترین ساعات برای خوابیدن و بیدار شدن

بهترین ساعات برای خوابیدن و بیدار شدن

خوابیدن به موقع و بیدار شدن به موقع و منظم می‌تواند کیفیت پوست افراد را بالا برد و از طرفی هم دیر خوابیدن و دیر بیدار شدن اثرات سویی بر پوست دارد.

 به گزارش پیک هشترود به نقل از شهر خبر،رییس مرکز اختلالات خواب استان کرمانشاه اظهار کرد: تنظیم خواب شبانه روزی تاثیر بسیاری در تنظیم ریتم‌های فیزیولوژیکی بدن فرد مانند ترشح هورمون‌ها دارد.

به گزارش ایسنا، دکتر حبیب الله خزایی، با بیان اینکه تنظیم ریتم خواب شبانه‌روزی جزو مهم‌ترین مسائل بهداشت خواب است، گفت: تنظیم ریتم خواب شبانه‌روزی تاثیر بسیاری بر سلامت افراد دارد.

وی افزود: بسیار مهم است که فرد ساعت مشخصی بخوابد و ساعت مشخصی هم بیدار شود و این امر هم در کیفیت خواب و هم در سلامت و در تنظیم ریتم‌های فیزیولوژیکی بدن فرد مانند ترشح هورمون‌ها تاثیرگذار است.

رییس مرکز اختلالات خواب استان کرمانشاه با هشدار نسبت به خوابیدن و بیدارشدن دیرهنگام، گفت: دیر خوابیدن و دیر بیدار شدن اثرات منفی بر تمام ارگان‌های بدن از جمله پوست دارد.

وی اظهار کرد: خوابیدن به موقع و بیدار شدن به موقع و منظم می‌تواند کیفیت پوست افراد را بالا برد و از طرفی هم دیر خوابیدن و دیر بیدار شدن اثرات سویی بر پوست دارد.

خزایی بهترین ساعت خوابیدن را ساعت یازده تا ۱۲ شب و بهترین ساعت بیدار شدن را پنج تا هفت صبح اعلام کرد و افزود: در کنار این خواب شبانگاهی، نیم ساعت خواب نیم روزی هم می‌تواند به آمادگی بیشتر فرد برای انجام فعالیت‌های روزانه خود کمک کند.

رییس مرکز اختلالات خواب استان کرمانشاه در خصوص میزان خواب افراد، گفت: نیاز به خواب در افراد مختلف متفاوت است و برخی کم خواب و برخی پر خواب هستند که عادت در این زمینه نقش موثری دارد.

وی تصریح کرد: به  طور میانگین هشت ساعت خواب روزانه برای افراد کافی است، اما بسته به میزان نیاز افراد برخی کمتر و برخی بیشتر از این ساعت می‌خوابند.

وی افزود: توصیه می شود خواب افراد در طول شبانه روز از شش ساعت کمتر و از ۹ ساعت بیشتر نشود که در غیر اینصورت برای بدن آسیب رسان خواهد بود.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.