تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۵ - ۰:۲۷
کد خبر : 42516

خال‌های گوشتی و تیرگی پوست را چگونه برطرف کنیم؟

خال‌های گوشتی و تیرگی پوست را چگونه برطرف کنیم؟

خال‌های گوشتی و تیرگی پوست را چگونه برطرف کنیم؟

یک محقق طب اسلامی راه‌های رفع خال‌های گوشتی و تیرگی پوست را تشریح کرد.

به گزارش پیک هشترود به نقل از شفاف، آیت‌الله تبریزیان درباره خال‌های گوشتی و سفیدی بیش از حد رنگ لب‌ها اظهار داشت: برای درمان خال‌ها و لکه‌ها داروهای خاصی وجود دارد.

به‌گفته وی مؤثرترین راه برای درمان خال‌های گوشتی و لکه‌های صورت استفاده از ماسک نوره (یا واجبی) با هم‌وزنش حنا است؛ بهتر است که نوره را خود افراد با ترکیب کردن زرنیخ و آهک تهیه کنند.

این محقق طب اسلامی ادامه داد: این پودر را با آب مخلوط کنند, روی خال‌ها و لکه‌های صورت به‌صورت ماسک قرار دهند و با کیسه روی آن را بپوشانند تا خشک نشود, سپس بعد از گذشت ۷ الی ۸ ساعت بشویند, اگر به این کار مداومت کنند, بهبود پیدا خواهند کرد.

وی بیان داشت: تیرگی رنگ پوست از غلبه سودا ایجاد می‌شود، مصرف داروهای ضدسودا به روشن شدن پوست کمک می‌کند و اگر فرد یبوست داشته باشد باید یبوستش را برطرف کند  تا صورتش روشن شود.

شیر افتیمون به رفع ناراحتی‌های اعصاب مانند بی‌خوابی و افسردگی کمک می‌کند

تبریزیان ادامه داد: ترکیب یک لیوان شیر داغ به‌همراه یک قاشق افتیمون و کمی نبات به رفع سودای خون کمک می‌کند، بهتر است ۱۰ دقیقه افتیمون داخل شیر بماند سپس صاف کرده، مخلوط به دست آمده شیر افتیمون نام دارد که بسیار به رفع ناراحتی‌های اعصاب مانند بی‌خوابی, افسردگی و … کمک می‌کند.

مالیدن روغن بنفشه به صورت تیرگی‌های پوست را از بین می‌رود

این محقق طب اسلامی عنوان کرد: مالیدن روغن بنفشه به صورت تیرگی‌های پوست را از بین می‌رود. سفیدی لب‌ها نشانه کم‌خونی است و باید چنین افرادی داروها و غذاهای خونساز مصرف کنند.

تبریزیان یادآور شد: مواد غذایی که صاف کننده‌ خون هستند به خونسازی بهتر کمک می‌کنند مانند برگ چغندر, کاسنی, عناب, شاتره و ترنجبین که خون را تصفیه و صورت را صاف و شفاف می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: گیاهانی مانند بسفایج, سنای مکی, گل‌سرخ و صبر زرد خاصیت مسهلی داشته و خون را صاف می‌کند چرا که تجمع مواد زائد عامل تیرگی پوست است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.