تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰
کد خبر : 4209

باوری اشتباه درباره تاثیر درمانی «تریاک» بر «دیابت»

باوری اشتباه درباره تاثیر درمانی «تریاک» بر «دیابت»

یک متخصص داخلی گفت: بسیاری از افراد دیابتی به دنبال راه درمان سریع هستند، این درحالیست که درمان دیابت زمان‌بر و کند است.

به گزارش پیک هشترود به نقل از ایسنا، دکتر احمد مهدی‌پور اظهار کرد: بحث جهانی دیابت مساله بی‌خبری از آن است.

وی با اشاره به اینکه آگاه‌سازی مردم از نحوه پسشگیری یا درمان دیابت وظیفه همه است، افزود: افراد مسن، کم‌تحرک‌ها و افرادی که یکی از اعضای خانواده آنها دیابتی است، باید به پزشک مراجعه کرده و تست دیابت بدهند.

مهدی‌پور تصریح کرد:‌ بی‌علامت بودن دیابت بسیار گمراه‌ کننده است. به همین دلیل افراد بالای ۳۰ سال باید به موقع به پزشک مراجعه کنند تا در صورت بروز بیماری درمان بهنگام آنها آغاز شود.

این متخصص داخلی بیان کرد: بسیاری از افراد دیابتی به دنبال راه درمان سریع هستند در حالیکه درمان دیابت مانند خود این بیماری به تدریج، زمان‌بر و کند است.

وی افزود:‌ گام نخست درمان دیابت، رژیم غذایی مناسب و ورزش با نظر کارشناس است. یکی از مشکلات بیماران ما این است که اغلب از نظرات افراد غیرکارشناس استفاده کرده و متضرر شده‌اند.

مهدی‌پور اظهار کرد:‌ گام بعدی شروع درمان‌های خوراکی است و در مرحله نخست مصرف قرص متفورمین توصیه می‌شود، زیرا این دارو برای شروع درمان بهترین است، هرچند که برخی بیماران در مقابل این قرص نیز مقاومت می‌کنند.

این متخصص داخلی گفت: اگر پزشکی آگاهانه قرص متفورمین را برای فرد دیابتی تجویز کند باید حتما مصرف شود و تنها در صورت بروز اختلال در بدن باید بعد از مراجعه به پزشک و با تشخیص وی، مصرف را قطع کرد و این کار نباید خودسرانه انجام شود.

وی با بیان اینکه دیابت ناشی از کمبود انسولین بوده و گاهی با رژیم غذایی و تحرک هم قابل درمان نیست، تاکید کرد: اغلب بیماران در مقابل تزریق انسولین مقاومت غیرعلمی و غیرکارشناسی دارند و این کار را ادامه می‌دهند تا عوارض دیابت آنها آغاز شود و موقعی مجبور به استفاده می‌شوند که شاید دیگر نتیجه لازم را حاصل نکنند.

مهدی‌پور ادامه داد: هرچند که درمان‌های دیگری مانند پیوند سلول‌های بنیادی، پیوند پانکراس و … جهت درمان دیابت مطرح است، اما هنوز این موارد به نتیجه نرسیده و تایید نشده‌اند.

وی همچنین به برخی باورهای نادرست درباره مصرف تریاک برای درمان دیابت اشاره و خاطرنشان کرد: اگر تریاک، درمانی برای دیابت یا کاهش عوارض آن بود قطعا تاکنون وزارت بهداشت قرص و داروی آن را برای دیابتی‌ها تولید کرده بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.