تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
کد خبر : 41339

بانوی نویسنده و موفق هشترودی در گفتگو با پیک هشترود:

دستور حجاب از روشن فکری و تمدن غنی اسلام نشات می گیرد/ حجاب کلیدواژه مشترک وصیتنامه شهدا برای زنان/ الگوگیری از سبک زندگی شهدا سخت نیست

دستور حجاب از روشن فکری و تمدن غنی اسلام نشات می گیرد/ حجاب کلیدواژه مشترک وصیتنامه شهدا برای زنان/ الگوگیری از سبک زندگی شهدا سخت نیست

بانوی نویسنده و موفق هشترودی گفت: دستور حجاب از روشن فکری و متمدن بودن اسلام نشات می گیرد و نه متحجر بودن این دین چرا که حجاب درون خانه معنا ندارد و دستور قرآن و اسلام برای بیرون از خانه است و این یعنی اینکه می خواهد نقش زن در جامعه رابیان کند.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، همزمان با روز ۲۰ فروردین، سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی، با کی از هنرمندان و نویسندگان ارزشی شهرستان هشترود گفتگو کرده ایم. متن گفتگوی خبرنگار ما با یکی از بانوان نمونه شهرستان که ۲ کتاب از وی در زمینه زندگینامه شهدا چاپ شده داشته باشیم.
پیک هشترود: معرفی مختصری از خود داشته باشید؟
بنده سمیه طهماسبی زاده کارشناس ارشد زبان وادبیات فارسی، مدوّن کتاب های مجاهد نستوه، زندگی نامه شهید سید احمد حیدری موسوی و شاهد وصل  زندگی نامه شهید عبدالله رضا زاده هستم .

 

DSCF9478

 

پیک هشترود: مختصری در مورد کتابهای چاپ شده خود بگوئید؟
مجاهد نستوه و شاهد وصل باهمکاری حوزه ثامن الائمه وفاطمه الزهرا سپاه ناحیه هشترود و با حمایت وتشویق پدر بزرگوارم وباهمکاری خواهر عزیزم خانم نفیسه طهماسبی زاده در مهر ماه ۹۴به چاپ رسید . و شاهد وصل در مراحل نهایی چاپ می باشد که انشاءالله بزودی شاهد رونمایی از آن خواهیم بود.
البته توفیق نگارش زندگی نامه شهدا دو مقاله هم با موضوع مهدویت نوشته بودم که خلاصه آن درکتاب همایش بین المللی بیداری اسلامی در سال۹۱ به چاپ رسید و دیگری اقتصاد درقرآن بود که در کتاب  مجموعه مقالات همایش قرآن سفینه النجاه عصر در سال۹۰به چاپ رسید.

 

پیک هشترود: مرور زندگی شهدا چه تاثیری بر زندگی شما داشته است؟

اینکه  امروزه  اکثر جوانان می گویند الگو گیری از ائمه معصومین  سخت است ،آن هم به خاطره عظمت وجودی وشخصیتی و هم به خاطره فاصله زمانی طولانی با آنها که آقایان ما کجا ومولا علی (ع) کجا و بانوان هم می گویند ما کجا وحضرت زهرا (س) کجا؟ در حالی بودند جوانانی چون شهید حیدری موسوی و شهید رضا زاده و بسیاری از جوانان شهر و کشورمان که ثابت کردند خیلی راحت می شود خود را به شیوه وروش ائمه نزدیک کرد. راهش هم ساده است : ساده گرفتن زندگی وخود را از قید وبند زندگی مادی رها کردن.
ما باید اصالت شیعه و پیرو ائمه بودنمان را ثابت کنیم  چنانکه شهدا ثابت کردند که پیرو راستین مکتب عاشورا و امام حسین (ع) هستند. آنها جوانانی مثل ما بودند نزدیک به سالهای زندگی ما .پس الگو پذیری سخت نیست این خود ما جوانان هستیم که باید اراده کنیم وبخواهیم که زندگی به سبک شهدا داشته باشیم.
مروری بر زندگی شهدا می تواند چراغ راهی باشد برای زندگی سعادتمند . همان طور امام خامنه ای می فرماید  با این ستاره ها(شهدا) می شود راه را پیدا کرد . چرا که آنان  راه خود رایافته بودند و با واسطه گری شهداست که می شود به ائمه معصومین وصل شدو شیعه اصیل و واقعی گشت .

 

DSCF9480

پیک هشترود: کلیدواژه مشترک وصیتنامه شهدا برای زنان کشور چیست؟

مطالعه بسیاری از شهدا از جمله شهید حمید رستمی ومحمد کریم غفرانی و خیلی های دیگر، نشان می دهد که تاکید بیشتر آنها بر این بود که زنان ودختران مسلمان حجابشان راحفظ کنند. شهید حمید رستمی دروصیت نامه اش می نویسد: به پهلوی شکسته حضرت زهرا قسمتان می دهم که حجاب را ،حجاب را، حجاب را رعایت کنید.
و شهید بزرگوار غفرانی هم می گوید: خواهرم محجوب باش و باتقوا ،که شمایید که دشمن را با چادر سیاهتان وتقوایتان  می کشید  جهاد ما زنان ودختران در زمان حال  ودرعرصه جنگ نرم این است که مدافع حریم خانواده هایمان باشیم .

 

پیک هشترود: آیا حجاب مانع رشد شما در فعالیت های اجتماعی است؟
بسیاری فکر می کنند که حجاب دست وپای زنان را درجامعه می بندد و او را محدود می کند و از خیلی از فعالیت ها منع  و به اسلام این ایراد می گیرند که می خواهد زن را باحجاب خانه نشین کند. در حالی که همین دستور حجاب  ازروشن فکری ومتمدن بودن اسلام نشات می گیرد و نه متحجر بودن این دین چرا که حجاب درون خانه معنا ندارد ودستور قرآن واسلام برای بیرون از خانه است  واین یعنی اینکه می خواهد نقش زن در جامعه رابیان کند .نقشی که یک پشتوانه نیرومند استواری و مصونیت شخصیت و پایداری بنیان خانواده دارد . به نام حجاب .

 

 

DSCF9483

 

پیک هشترود: صحبت ها و توصیه های پایانی شما؟
شهدا در وصیت نامه های خود به تبعیت از  ولایت فقیه  را رمز پیروزی خود دانسته اند و به جهانیان ثابت کردند  که لحظه ای  از آزمونهای قرآنی دست بر نخواهند داشت .
من نیز می خواهم فضل الخطاب سخنم  فرمایش امام خامنه ای باشد که خطاب به زن مسلمان  می فرماید : امروز یکی از مهمترین مسئولیت های زن مسلمان این است که نقش را از دیگاه اسلام برجسته وروشن کنید  این حرکت باید راه بیافتد  و راه افتاده است و شما   دراین  حرکت بدون تردید پیروز خواهید شد.
۲۱ تیرروز عفاف وحجاب است و روز تجدید پیمان بانوان با آرمانهای شهدا وارزشهای اسلامی. پس از همشهریان عزیز  دعوت میکنم   دراین روز با حضور خود در تجمع ، حمایت خود را از مدافعان حرم با حفظ حجاب اعلام کنیم . پیام چادرمان به شهدا این باشد که  تا آخر ایستاده ایم.

 

DSCF9481

 

پایان پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دختر با حجاب یکشنبه , 20 تیر 1395 - 17:10

خیلی عالی بود.برای این خواهر ان بزرگوار آرزوی موفقیت روز افزون داریم.ان شا الله روز به روز شاهد موفقیت بانوان محجبه در جامعه باشیم.