تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
کد خبر : 40997

شهردار هشترود در گفتگو با پیک هشترود و در پاسخ به انتقادها در مورد عملکرد ضعیف آتش نشانی:

آموزش نیروهای متخصص در آتش نشانی بر عهده استانداری است/ اگر مقررات ملی ساختمان درست اجرا شود مشکل ایمنی نخواهیم داشت/ کمبود امکانات داریم

آموزش نیروهای متخصص در آتش نشانی بر عهده استانداری است/ اگر مقررات ملی ساختمان درست اجرا شود مشکل ایمنی نخواهیم داشت/ کمبود امکانات داریم

شهردار هشترود گفت: در خصوص ساختمانهای ۴ طبقه و بالاتر مقررات در مبحث سوم مقررات ملی ساختمان، مقررات ایمنی پیشنهاد و اعمال می شود که در صورت رعایت آن بخش قابل توجه از مشکلات برطرف می شود

اسلام عبدیلر در گفتگو با خبرنگار پیک هشترود در پاسخ به گلایه ها در مورد نبود نیروی متخصص و همچنین کمبود امکانات در آتش نشانی این شهرستان گفت: در ایستاگاه آتش نشانی هشترود یک دستگاه خودروی آتش نشانی مناسب و یک دستگاه مستعمل وجود دارد که در شرایط اضطراری به عنوان کمک استفاده می شود.

 

وی افزود: همچنین یک دستگاه خودروی امداد و نجات با تجهیزات مناسب، یک دستگاه وسیله موتوری کوچک آتش نشانی برای معبر های باریک با ۹ نفر پرسنل شاغل اعم از راننده خدمه و نگهبان می باشد.

 

آموزش نیروهای متخصص در آتش نشانی بر عهده استانداری است
شهردار هشترود در مورد علل نبود نیروی متخصص و حرفه ای در آتش نشانی این شهرستان نیز افزود: نیروی انسانی برای آتش نشانی برابر چارت مصوب از طریق استانداری متاسفانه کارشناسی دیده نشده است و تنها ۳ نفر راننده و یک پست برای آن دیده شده به این  احتمال که با انتقال و یا بازنشست شدن فرد آن پست  نیز حذف نمی شود و ۵ نفر نیروی نگهبان و خدمه  از پرسنل شهرداری وخارج از چارت مصوب مورد استفاده قرار می گیرند.
عبدیلر ادامه داد: اما در حوزه امداد و نجات متاسفانه مشکل داریم و افراد آموزش دیده و حرفه ای برای این امور نداریم و از طرف دیگر آموزش های تخصصی هم از طریق استانداری اعلام و اجرا می شود که در طی چند سال اخیر برای امور مذکور برنامه آموزشی برگزار نشده است و پیگیر هستیم تا ضمن اصلاح چارت سازمانی افرادی را برای آموزشهای امداد و نجات اعزام کنیم.

 

لزم اجرای صحیح مقررات ملی ساختمان
وی در پاسخ به این سوال که چرا شهرداری مجوز ساختمانها بیش از ۳ طبقه را می دهد در حالیکه شهرداری امکانات ایمنی ندارد، نیز تصریح کرد: صدور مجوز احداث ساختمان برابر مقررات موجود در شهر سازی تابع مقررات خاصی است و در صورت در خواست متقاضی و تطبیق  مقررات نمی توان به بهانه مشکل در آتش نشانی از صدور مجوز خودداری کرد. بلکه  باید سعی شود تا آتش نشانی  متناسب با نیاز ارتفاع  و تجهیز شود.

 

شهردار هشترود یادآور شد: در خصوص ساختمانهای ۴ طبقه و بالاتر مقررات در مبحث سوم مقررات ملی ساختمان، مقررات ایمنی پیشنهاد و اعمال می شود که در صورت رعایت آن بخش قابل توجه از مشکلات برطرف می شود از جمله آن، پیش بینی خروجی اضطراری، لوله کشی تر و خشک برای طبقات برای اطفاء حریق  که از لوله تر آب برای اطفاء حریق  برداشت می شود و از لوله خشک برای اتصال شلنگ آب ،خودروی آتش نشان وانتقال آب  به طبقات فوقانی استفاده می شود و در کنار این  نصب کپسولهای اطفاء حریق نیز مورد تا کید است.
عبدیلر بیان کرد: در صورت عدم اجرای طرح مذکور شهر سازی از ارایه پایان کار برای ساختمان خودداری می کند. ضمن اینکه امکانات اطفاء حریق  از جمله نرده و… هزینه زیادی دارد که از طریق استانداری و مرکز پیگیری شده و خواهد شد و در صورت تامین آنها  می توان مورد بهره برداری قرار داد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا با سایر نهادها مانند هلال احمر در زمینه استفاده از نیروهای متخصص آماده همکاری هستید، اذعان داشت: بلی این آمادگی کاملا وجود دارد و معمولا انجام می شود و تعامل همکاری ما با همکاران زحمت کش هلال احمر و حتی آتش نشانی های شهر های همجوار در سطح مطلوب وجود دارد و عملیاتی می شود.

 

کمبود امکانات داریم
عبدیلر در پاسخ به سوالی در مورد اینکه در زمان هائی چون گیرکردن در آسانسور، آتش سوزی در طبقات بالای ۳ طبقه و غرق شدگی آیا امکاناتی دارید نیز ابراز کرد: امکانات فنی برای غواصی نداریم و نیروی آموزش دیده هم برای این امور نداریم  ولی غیر ازامکانات غواصی  که صرفا در خفه گی های منجر به فوت وبرای پیدا کردن جنازه کاربرد دارد برای مواردی از این  قبیل گیر افتادن در آسانسور و مواردی از این دست مهم تر از امکانات آموزشی است که در صورت وجود آن با امکانات موجود هم می توان مشکل را حل کرد .

 

 

شهردار هشترود افزود: در آتش سوزی که مهمترین  وسیله برای ساختمانهای مرتفع همان نردبان است که فعلا نداریم ولی باتوجه به تعاملی که با هلال شهرستان هشترود وجود دارد می توان در اموری که پیش می آید از پرسنل آموزش دیده آنها وامکانات  موجود شهرداری استفاده کرد .

 

 

پایان پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

امین سه شنبه , 15 تیر 1395 - 17:01

اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی پایه هفتم ساعت۱۷ در مورخه۹۵/۴/۱۵ پورتال اموزش وپرورش آذربایجانشرقی سامانه ثبت نام نمونه دولتی(جهت اطلاع رسانی به دانش اموزان وروردی پایه هفتم)