تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵
کد خبر : 40708

رییس شبکه بهداشت و درمان هشترود در گفتگو با خبرنگاران:

تشریح نحوه اجرای طرح تحول سلامت در هشترود/ اجرای “طرح سیب” در راستای حذف کاغذ در تمامی خانه های بهداشتی

تشریح نحوه اجرای طرح تحول سلامت در هشترود/ اجرای “طرح سیب” در راستای حذف کاغذ در تمامی خانه های بهداشتی

رییس شبکه بهداشت و درمان هشترود از اجرای طرح سیب تا شهریور امسال در هشترود خبر داد و گفت: این طرح سامانه یکپارچه بهداشتی بوده که در آن فرم و کاغذ بازی اداری حذف و تمامی خانه های بهداشتی هشترود به سامانه رایانه مجهز می شود.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، حمید قربانی افخمی در گفت و گو با خبرنگاران، اجرای موفق طرح تحول سلامت را از دستاوردهای مهم و ارزشمند دولت تدبیر و امید در حوزه درمان دانست و افزود: این طرح از اردیبهشت سال ۹۳ همزمان با سراسر کشور در این شهرستان نیز اجرا و نتایج مثبت آن کاملا مشهود است.
وی، کاهش پرداخت از جیب مردم، حضور پزشکان متخصص در بیمارستان های مشمول، ارتقای کیفیت خدمات ویزیت در بیمارستان ها، حفاظت مالی از بیماران سخت علاج، خاص و نیازمند، ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستان های مشمول و حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم را از جمله اهداف این طرح اعلام کرد.
رییس شبکه بهداشت و درمان هشترود یادآور شد: در راستای اجرای این طرح، در سال گذشته فضای فیزیکی اورژانس بیمارستان امام حسین (ع) این شهرستان از ۳۰۰ مترمربع به ۷۰۰ متر مربع ارتقا و با تغییرات اساسی در آن، به یکی از اورژانس های نمونه استان تبدیل شده است.
قربانی افخمی، با اشاره به اینکه با صرف بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال این بیمارستان در حال تجهیز است، ادامه داد: خرید دستگاه فیکو برای اتاق عمل چشم، سونوگرافی، رادیولوژی دیجیتالی و اندوسکوپی، تجهیز بخش ICU و تجهیز اتاق عمل از جمله اقدام های انجام شده در این بیمارستان است.
وی گفت: در یک سال گذشته چهار باب خانه بهداشتی با صرف بیش از چهار میلیارد ریال احداث شده و ۱۱ خانه بهداشتی نیز توسعه یافته است.
رییس شبکه بهداشت و درمان هشترود اظهار کرد: در ۷۵ خانه بهداشت این شهرستان نیز بهورزان به صورت شبانه روزی حضور دارند و ۹۰ بهورز نیز به صورت اقماری خدمات بهداشتی در روستاها ارائه می دهند.
قربانی افخمی، از اجرای طرح سیب تا شهریور امسال در هشترود خبر داد و افزود: این طرح سامانه یکپارچه بهداشتی بوده که در آن فرم و کاغذ بازی اداری حذف و تمامی خانه های بهداشتی هشترود به سامانه رایانه مجهز می شود.
وی یادآوری کرد: هم اکنون ۳۲ خانه بهداشت روستایی به این سامانه مجهز شده و در ۲۰ روستا نیز به علت نبود پوشش اینترنتی، این طرح اجرا نشده است.
قربانی افخمی، ادامه داد: در یک سال گذشته نیز ۱۰۰ درصد دانش آموزان زیر ۱۲ سال و زنان باردار از خدمات دندانپزشکی مراکز این شهرستان به صورت رایگان بهره مند شده اند.
وی گفت: ۱۸ نفر از بیماران کلیوی هشترود نیز به صورت ثابت و پنج نفر نیز به عنوان میهمان در هر ماه از خدمات دیالیز این بیمارستان استفاده می کنند که در این زمینه نیازمند کمک خیران برای تجهیز و خرید تخت دیالیز هستیم.

 

 

پایان پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 2
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

امیر ارسلان دوشنبه , 14 تیر 1395 - 14:28

از کسانی که مدام در حال ایرادگیری و انتقاد از نماینده قبلی بودند که بیمارستان هیچ امکاناتی ندارد دکتر ندارد تجهیزات پزشکی ندارد باید پرسید که پس اینها چه هستند >انصاف نصف ایمان است <

همشهری سه شنبه , 15 تیر 1395 - 9:06

نماینده قبلی واقعا تلاشگر ولایق بودند وهمینطور آقای امینی امیدوارم دراین ۴سال بتواند منشا خیروبرکت باشند