تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ تیر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹
کد خبر : 39332

مدیرکل طرح‌های ملی جوانان تشریح کرد

برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان در زمینه اوقات فراغت

برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان در زمینه اوقات فراغت

مدیر کل طرح‌های ملی جوانان وزارت ورزش و جوانان با تشریح برنامه‌های این وزارتخانه برای اوقات فراغت جوانان گفت: تلاش می‌کنیم در سال جاری به اوقات فراغت جوانان در مناطق حاشیه نشین بپردازیم.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود به نقل از ایسنا، محسن طلایی در حاشیه برگزاری شصت و دومین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی دیگر از گروه‌های هدف ما دختران جوان به ویژه در سنین ۱۵ تا ۲۰ سال است. چرا که لازم است فعالیت‌های فراغتی متناسب با سن، نیاز و سلیقه آنها تعریف شود. این در حالیست که سلیقه آنها بسیار متنوع و پیچیده است.

وی افزود: مهارت آموزشی در اوقات فراغت نیز یکی دیگر از برنامه‌های ماست چرا که لازم است جوانان اشتغال آفرینی را بیاموزند. سلامت و ورزش نیز به عنوان بخش دیگری از فعالیت‌های فراغتی در نظر گرفته شده است و تلاش می‌کنیم ورزش‌های مهیج را بین جوانان ترویج کنیم البته باید این ورزش‌ها ارزان در اختیار جوانان قرار گیرد. در این شرایط در سال جاری در ۱۰ استان این ورزش‌ها ارائه می‌شوند.

مدیر کل طرح‌های ملی جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: ترویج ورزش‌های بومی محلی نیز در دستور کار ماست. علاوه بر آن لازم است دستگاه‌ها از وقت خالی جوانان برای مهارت آموزی در زمینه‌هایی مانند خانواده بهره ببرند و این کار را می‌توانند با برگزاری کارگاه و نشست انجام دهند. استفاده از فرصت‌های فراغتی برای صیانت از محیط زیست نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین منظور گردشگری ارزان قیمت را ترویج می‌کنیم.

طلایی در ادامه گفت: لازم است به خلاقیت و نوآوری نیز بپردازیم. قرار نیست همه جوانان نخبه شوند بلکه باید افراد معمولی به خلاقیت برسند و بدین منظور می‌توان باغ استعدادها را در سراسر کشور راه اندازی کرد.

وی تاکید کرد: راه پیشگیری و مهار آسیب‌ها رفتار درست با جوانان و غنی سازی اوقات فراغت آنهاست. متاسفانه دستگاه‌ها عملکرد منسجمی در این حوزه ندارند. به منظور ایجاد انسجام بین آنها تلاش می‌کنیم در ستاد ملی ساماندهی امور جوانان اقداماتی را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه ۹ برنامه فراغتی برای استان‌ها داریم اظهار کرد: این برنامه‌ها ظرف یک هفته آینده به استان‌ها ابلاغ می‌شود و آنها باید هر سه ماه یکبار به ما گزارش دهند.

طلایی در پایان گفت: یکی از مواردی که در حال مطالعه روی آن هستیم کاهش هزینه‌های گذران اوقات فراغت برای جوانان است

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.