تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
کد خبر : 38611

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هشترود:

زکات موجب کاهش فاصله طبقاتی خانواده ها در جامعه اسلامی می شود

زکات موجب کاهش فاصله طبقاتی خانواده ها در جامعه اسلامی می شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هشترود گفت:‌عمل به پرداخت زکات ضمن از بین بردن فقر و محرومیت در جامعه اسلامی موجب نزدیک تر شدن طبقات مختلف جامعه به همدیگر خواهد شد.

حجت الاسلام یعقوب اباذری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پیک هشترود با اشاره به اهمیت پرداخت زکات در جامعه اسلامی گفت: بی گمان اگر در جوامع اسلامی، وظیفه پرداخت و دریافت زکات به صورت منسجم درآید، سرمایه ای که از این راه جمع می‌گردد، به رقم قابل توجهی خواهد رسید و چنانچه این سرمایه عظیم به بینوایان و نیازمندان اختصاص یا صرف دیگرکارهای خیر شود بی شک تحوّلی عظیم در زندگی امت اسلامی پدید خواهد آمد.

 

 

وی افزود: اصولاً عمل به پرداخت زکات ضمن از بین بردن فقر و محرومیت در جامعه اسلامی موجب نزدیک تر شدن طبقات مختلف جامعه به همدیگر خواهد شد.

 

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی هشترود اظهار داشت: زکات، نوعی احسان و انفاق مالی است که باید با رضایت خاطر همراه باشد؛ از این رو از منّت گذاری در پرداخت زکات شدیدا نهی شده است؛ چه آنکه منّت گذاری موجب بی ارزشی این امر مقدس معنوی می‌گردد.

 

 

حجت‌الاسلام اباذری تاکید کرد: اگرهمه کسانی که در بخش کشاورزی و دامداری و دیگر بخشها مشغول به کار هستند، بر اساس برآوردهای شرعی، زکات و دیگر حقوق تعلق گرفته بر اموالشان را پرداخت نمایند بسیاری از نابسامانیهای اقتصادی جامعه سامان یافته و خانواده های بی بضاعتی که دچار فلاکت مالی هستند نجات می یابند.

 

 

پایان پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.