تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
کد خبر : 38187

چراغچی، روستایی سر سبز و گردشگر پذیر/ افتخار میزبانی از ۲ شهید دوران دفاع مقدس +عکس

چراغچی، روستایی سر سبز و گردشگر پذیر/ افتخار میزبانی از ۲ شهید دوران دفاع مقدس +عکس

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پیک هشترود، روستای چراغچی در ۳۵ کیلومتری شهرستان هشترود واقع است. این روستا یکصدهزار و هفتصد هکتار اراضی دیم و بالغ بر سیصد هکتار اراضی ابی دارد، که در شهرستان یکی از روستاهای غنی در این زمینه شناخته میشود.   وجود گندم زارهای زیبا و نامحدود و باغات سیب و

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پیک هشترود، روستای چراغچی در ۳۵ کیلومتری شهرستان هشترود واقع است. این روستا یکصدهزار و هفتصد هکتار اراضی دیم و بالغ بر سیصد هکتار اراضی ابی دارد، که در شهرستان یکی از روستاهای غنی در این زمینه شناخته میشود.

 

وجود گندم زارهای زیبا و نامحدود و باغات سیب و الوچه وگیلاس به این روستا طراوت وزیبایی خاصی بخشیده است و به این دلیل این دیار در معرض گردشگری و تفریح شهر نشینان اطراف علی الخصوص میهمانان عزیز تبریزی، هشترودی و بستان ابادی قرار گرفته است.

 

چراغچیروستای سرسبز چراغچی هشترود

دوستان علاقه مند به بازدید از این روستای زیبا میتوانند از طریق ازاد راه تبریز-زنجان به روستای چراغچی بیایند واز این طریق دیگر مشکل راه نخواهند داشت (لازم به ذکر است که ۱۰کیلومتر از اتوبان پیامبر اعظم(ص)از زمینهای این روستا میگذرد) عزیزان میتوانند از سه راه به وسیله ی خروجی های روستاهای سلوک،چراغچی و بیگ بلاغ از این روستای زیبا دیدن فرمایند(ضمنا رودخانه کلقان حد فاصل روستای چراغچی با سایر روستاهایی است که در طر ف دیگر رودخانه واقع هستند.

 

پس از عزیزان خواهشمند است که به اشتباه نام بیگ بلاغ را به جای چراغچی ذکر نفرمایند راه ارتباطی بیگ بلاغ از اراضی چراغچی میگذرد و بیگ بلاغ هیچگونه مالکیتی بر زمینهای این طرف رود خانه نداشته و ندارد.

 

این روستا روزانه میزبان سیل میهمانان گرامی میباشد و مردمان مهربان و خون گرم این روستا از میهمانان عزیز در باغات خود پذیرایی میکنند.

 

لازم به ذکر است این روستا دیار دو شهید گرانقدر اسلام شهیدان فریادی و مهران و بزرگمردانی چون دکتر زینال العابدین ابراهیم زاده میباشد که نه تنها افتخار چراغچی بلکه افتخار شهرستان میباشند مهر تاییدی است بر غیرت و فرهنگ مردمان این ابادی.

 
متن ارسالی از مهدی قادری

 

 

پایان پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 6 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 6
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

فردین تبریزی چهارشنبه , 17 آذر 1395 - 11:44

سلام. آیا در ده چراغچی از قدیم الایام خانواده های سادات ساکن هستند؟ اجداد من که گویا سادات بوده اند در دوره قاجار به علت شیوع وبا از ده چراغچی به تبریز مهاجرت کرده اند. خیلی مایل هستم که شجره نامه خود را بیابم. لطفا به سوالم پاسخ دهید. با سپاس

مهدی قادری یکشنبه , 14 بهمن 1397 - 21:49

سلام
تا جایی که من میدونم سادات از قدیم الایام در این روستا ساکن بوده اند
الانم چند نفرشون ساکن چراغچی هستند و البته در آذربایجان سه چهار روستا به نام چراغچی وجود دارد.

علی سوری از قزوین دوشنبه , 7 فروردین 1396 - 14:58

با سلام من در این روستا متولد شدم افتخار میکنم ک در این روستا متولد شدم که از مردم روستا ی چراغچی تقاضا دارم چرا روستای چراغجی از نظر جغرافیایی که در۲۰ کیلومتری بستان آباد واقع شده و از نظر ارتباطی خودشان را هشترود می داند که از نظر ارتباط شهری بیشتر به تبریز نزدیک و مرکز استان بوده

مرتضی محمد پور پنجشنبه , 10 اسفند 1396 - 9:37

با سلام وخسته نباشید خدمت استاد قادری عزیز.از اینکه سعی کردید روستامون رو معرفی کنید ممنونم به نظر بنده در مورد چراغچی کم نوشته اید . روستامون خیلی غنی تر از اینهاست. لطفا کاملتر بنویسید.

مرتضی امینی پنجشنبه , 5 تیر 1399 - 21:43

اولکمیز بیردندی

ناشناس یکشنبه , 20 شهریور 1401 - 20:42

سلام متولد روستای سلطانگه همجوار روستای چراغچی وساکن استان کرج هستم.دوست دارم درخصوص این روستا بیشتر بدانم.