تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
کد خبر : 38019

نماینده سابق هشترود و چاراویماق:

طرح اصلاح بانکداری بدون ربا فوق العاده بود/ نماینده جدید طرح منطقه ویژه اقتصادی در هشترود را پیگیری کند/ کار معلمی را ادامه خواهم داد

طرح اصلاح بانکداری بدون ربا فوق العاده بود/ نماینده جدید طرح منطقه ویژه اقتصادی در هشترود را پیگیری کند/ کار معلمی را ادامه خواهم داد

نماینده سابق هشترود و چاراویماق با اشاره اتمام دوره نمایندگی خود، خاطر نشان کرد: من کارمند آموزش و پرورش هستم و از مهر ماه به احتمال زیاد به کار معلمی ادامه خواهم داد.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، غلامحسین شیری در گفت‌وگو با خبرنگاران، خاطرات دوران نمایندگی‌اش را خوب و خوش بیان کرد و در مورد خاطرات تلخ ابراز داشت: من خاطره بد و تلخ از دور نهم ندارم، هر اتفاق ناگواری که افتاده را نباید تلخی یاد کنیم، این طور مسائل را بد به حساب نمی‌آورم.

 

 

وی با تمجید از عملکرد نمایندگان دور نهم، ادامه داد: در سطح استان نمایندگانی حضور داشتند که از جامعه ایثارگران، پزشکان و ولایی بودند و جای مسرت بخش است که در این دوره از مجلس تصمیات مهم و تاثیرگذاری گرفته شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم با غیرقابل پیش‌بینی خواندن آمریکا، در مورد برجام گفت: بنده جزو موافقان برجام بودم چرا که برجام زیرنظر شورای امنیت ملی و شخص مقام معظم رهبری می‌باشد؛ ما باید در تمامی میادین بین المللی حضور فعال و قدرتمندی داشته باشیم، در سایر موارد هم می‌توان مشکلات را با مذاکره حل کرد به خصوص در مورد برجام که مجلس شرط برای برجام گذاشت و رهبری هم به ۹ مورد اشاره نمودند.

وی تصریح کرد: آمریکا زیربار برجام نرفته و دایما در حال دور زدن تعهدات می‌باشد، لذا باید با دقت رصد کرده و در صورت ادامه بدعهدی واکنش مناسبی داده شود.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی در مجلس نهم، قانون کسب و کار و حمایت از تولید را از مهم‌ترین مصوبه‌های مجلس برشمرد و افزود: قانون الزام دولت در مقابله با آمریکا، قانون مدارس غیردولتی، قانون مالیات های غیر مستقیم، قانون بیمه اجباری و لایحه خدمات ایثارگران از سایر قوانین موثر تصویب شده در مجلس نهم می‌باشد.

وی با فوق العاده عنوان کردن طرح اصلاح بانکداری بدون ربا، یادآورشد: برای این طرح حدود ۱۴ ماه وقت گذاشته شد و در این خصوص با نظر علما، مراجع، اقتصاددانان و دفتر مقام مقام رهبری این طرح تحت بررسی قرار گرفت؛ خواهش من از نمایندگان دور دهم این است که با قوت هرچه بیشتر به تصویب این طرح بپردازند.

نماینده هشترود و چاراویماق در مجلس نهم، با تاکید بر ادامه روند طرح توسعه مسجد جامع هشترود و بافت فرسوه این شهر، توضیح داد: این طرح بیست سال پیش با حضور آقای آخوندزاده کلنگ زنی شد ولی در طول این مدت خبری از رسیدگی به این پروژه نبود، الان که آقای آخوندزاده دوباره وزیر شد، با جویای این مسئله متعجب گشتند.

وی با نقل قولی از ترکان در مورد ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در هشترود، این طرح را قابل پیگیری دانست و ابراز داشت: پایاب سد سهند ۱۲ هزار هکتار می‌باشد که میتواند باعث اشتغال زایی ۲۴هزار نفر گردد و از طرفی نزیکی شهرک صنعتی ورقه به آزادراه پیامبر اعظم(ص) موجب شده که از طرح های لازم برای پیگیری از سوی نماینده دور دهم این شهر باشد.

شهردار سابق هشترود، در توضیح علل محرومیت چاراویماق، این شهر را معدنی خواند و اظهار داشت: مردم شهر قره آغاج روی طلا زندگی می‌کنند لکن فقیر هستند، با همکاری وزارت صنعت و معدن و گروه ایمیدرو از دو سوم این شهرستان مطالعاتی انجام شد که مشخص گردیده این شهر دارای معادن فلزات مختلفی می‌باشد و لزوم ایجاد ناحیه صنعتی در این منطقه جدی به نظر می‌رسد.

وی اضافه کرد: در این شهرستان ایلات عشایر فعالی زندگی می‌کنند و لازم است که در ایجاد صنایع همت بیشتری خرج کرد، برای نمونه در این شهرستان دو برادری هستنند که به تنهایی ۶۵۰۰ راس گوسفند پرورش می‌دهند و یا طایفه ای در این منطقه است که ۳۰ الی ۴۰ هزار راس دام نگهداری می‌کند.

غلامحسین شیری در پایان با اشاره اتمام دوره نمایندگی خود، خاطر نشان کرد: من کارمند آموزش و پرورش هستم و از مهر ماه به احتمال زیاد به کار معلمی ادامه خواهم داد.

پایان پیام/م.ا

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.