تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶
کد خبر : 35740

بزک پسابرجامی؛

هجوم لوازم آرایشی فرانسوی به صورت زنان ایرانی + فیلم و عکس

هجوم لوازم آرایشی فرانسوی به صورت زنان ایرانی + فیلم و عکس

در شرایطی که دولت و اقتصاد کشور انتظار جذب سرمایه و تکنولوژی در دوران پسابرجام را می‌کشد، سیلی از برندهای غربی و بویژه فرانسوی لوازم آرایشی صورت، آرایش مو و ناخن به سمت ایران سرازیر شده‌ است.

به گزارش پیک هشترود به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شبکه خبری «فرانس ۲۴» گزارشی از بازار لوازم آرایش ایران و حضورشرکت‌های مطرح صاحب نشان (برند) لوازم آرایش به ویژه شرکت‌های فرانسوی پرداخته که این شرکت‌ها پس از توافق هسته‌ای حضور جدی‌تری در ایران دارند و ایرانی‌ها نیز از محصولات این شرکت‌ها استقبال می‌کنند.

لوازم آرایش غربی در ایران، حضوری غیرضروری در پسابرجام /// ویرایش

خبرنگار فرانس ۲۴ با دختران و زنان ایرانی در رابطه با استفاده از لوازم آرایشی خارجی مصاحبه کرده است

گزارش تصویری شبکه خبری «فرانس ۲۴» از بازار لوازم آرایش ایران و حضور شرکت‌های آرایشی فرانسوی در ایران (دانلود)

رسانه‌های فرانسه در واقع از حضور شرکت‌های فرانسوی لوازم آرایش حمایت رسانه‌ای می‌کنند؛ خبرگزاری فرانسه (AFP) نیز در همین رابطه گزارشی تحت عنوان «درخشش لوازم آرایش ساخت فرانسه بر صورت زنان ایرانی» منتشر کرده و به حضور برندهای لوازم آرایشی به‌خصوص شرکت‌های فرانسوی در ایران پس از توافق هسته‌ای پرداخته است.

خبرگزاری فرانسه (AFP) گزارشی تحت عنوان «درخشش لوازم آرایش ساخت فرانسه بر صورت زنان ایرانی» منتشر و به حضور برندهای لوازم آرایشی به‌خصوص شرکت‌های فرانسوی در ایران پس از توافق هسته‌ای پرداخته است

استفاده از لوازم آرایش به یکی از موضوعات مهم و اساسی سبک زندگی مردم ایران در این روزها تبدیل شده و مصرف لوازم آرایشی در میان آنان به دلایل مختلفی افزایش پیدا کرده است. با توجه به اینکه فرآورده‌های آرایشی سهم عمده‌ای از بازار مصرفی را دارد، اما تاکنون در خصوص میزان مصرف فرآورده‌های آرایشی آمار رسمی از سوی مراجع ذیصلاح داخلی ارائه نشده و آمار ارائه شده توسط رسانه‌ها بیشتر مربوط به گزارش دو سال پیش یورومونیتور است که ایران را با صرف ۲٫۱ میلیارد دلار هزینه بعد از عربستان، دومین مصرف‌کننده فرآورده‌های آرایشی در غرب آسیا (خاورمیانه) و همچنین هفتمین کشور در جهان معرفی می‌کند.

با این وصف از دولت انتظار می‌رود در این موضوع که علاوه بر آسیب‌های فرهنگی، سلامت جسمی مصرف‌کننده‌ها را نیز تهدید می‌کند، افزایش مصرف لوازم آرایش را تحت کنترل خود در بیارد، نه اینکه با دادن مجوز به شرکت‌های مطرح صاحب نشان (برند) لوازم آرایش دنیا به‌ویژه در دوران پسابرجام، به مصرف بیشتر این لوازم در ایران کمک کند.

لوازم آرایش غربی در ایران، حضوری غیرضروری در پسابرجام /// ویرایش
استفاده از لوازم آرایش به یکی از موضوعات مهم و اساسی سبک زندگی مردم ایران در این روزها تبدیل شده است

پس از توافق هسته‌ای، برندهایی از لوازم آرایشی صورت، و آرایشی مو و همچنین لوازم مرتبط با ناخن به سمت ایران سرازیر شده‌اند که بعضی از آنها جزو برندهای لوکس محسوب می‌شوند. گزارشات مربوط به حضور برندهای لوازم آرایشی در ایران را رسانه‌های غربی به‌صورت کامل پوشش خبری می‌دهند، زیرا این اتفاق را موفقیت اقتصادی و فرهنگی غرب در ایران می‌دانند.

خبرگزاری «رویترز» نیز دو گزارش از ورود برندهای لوکس لوازم آرایش در ایران منتشر کرده است؛ در یکی از این گزارش‌ها تحت عنوان «تصمیم سفورا فرانسه برای افتتاح شعبه در ایران در سال آینده» به معرفی گروه “ال‌وی‌ام‌اچ” می‌پردازد که به گفته این خبرگزاری، بزرگترین و قوی‌ترین هلدینگ برندهای لوکس جهان به شمار می‌رود. این گروه از طریق شبکه فروشگاه‌های خرده‌فروشی کالای لوکس و آرایشی خود “سفورا” (sephora) قصد ورود به بازار ایران را دارد. یک مقام این کمپانی به رویترز گفت که “سفورا” قصد دارد دست‌کم ۷ مغازه در ایران راه‌اندازی کند.

لوازم آرایش غربی در ایران، حضوری غیرضروری در پسابرجام /// ویرایش
«رویترز» در گزارشی با عنوان «تصمیم سفورا فرانسه برای افتتاح شعبه در ایران در سال آینده» به معرفی این کمپانی پرداخت

گزارش دوم این خبرگزاری نیز تحت عنوان «لاک ناخن و ریمل: برندهای آرایشی چشم به ایران دوخته‌اند» اعلام کرد: «فروشگاه‌های مستقل در مناطق مرفه‌نشین در شمال تهران توانستند جدیدترین ساختارهای فصلی محصولات جهانی با برندهای معروف درلوازم آرایشی را دریافت کنند». این گزارش با پرداختن به این موضوع سعی کرد سالن‌های زنجیره‌ای مراقبت از ناخن و برند‌های خارجی لوازم آرایشی غربی را معرفی و تبلیغ کند.

به نوشته رویترز برخی از نشان‌های تجاری لوکس درحال حاضر ورود مستقیم به ایران را آغاز کرده‌اند و شاید فرصت مشابهی برای بازار لوازم آرایشی که مرکز مطالعات وابسته به پارلمان ایران آن را بیش از چهار میلیارد دلار در سال برآورد می‌کند، وجود داشته باشد.

لوازم آرایش غربی در ایران، حضوری غیرضروری در پسابرجام /// ویرایش
«رویترز» در گزارشی دیگر با عنوان «لاک ناخن و ریمل: برندهای آرایشی چشم به ایران دوخته‌اند» به فرصت‌های حضور در بازار ایران پرداخت

مجله آمریکایی فورچون (fortune) که یک مجله اقتصادی و تحلیلی است نیز در گزارشی تحت عنوان «برندهای زیبایی چشم به ایران دارند» به رفع تحریم‌های ایران و اینکه چشم برندهای جهانی لوازم آرایشی به دنبال بازارهای ایران است، اشاره کرد و نوشت: «با رفع تحریم‌ها، بهترین و لوکس‌ترین برندها از لوازم آرایشی صورت، و آرایشی مو و همچنین لوازم مرتبط با ناخن به سمت ایران سرازیر شده‌اند و بسیاری از برندهای لوکس بعد از رفع تحریم‌ها به راحتی وارد ایران می‌شوند».

لوازم آرایش غربی در ایران، حضوری غیرضروری در پسابرجام /// ویرایش
فورچون: «با رفع تحریم‌ها، بهترین و لوکس‌ترین برندها از لوازم آرایشی صورت، و آرایشی مو و همچنین لوازم مرتبط با ناخن به سمت ایران سرازیر شده‌اند»

از دولت که به‌دنبال جذب سرمایه و آوردن تکنولوژی تولید کالا در صنایع مختلف در دوران پس از برجام است، انتظار می‌رود که ابتدا به علت ملاحظات اقتصادی اجازه ورود بی‌اندازه کالاهای مصرفی را به کشور ندهد، و سپس به دلایل پیامدهای منفی فرهنگی نیز از سرعت سرازیر شدن شرکت‌های مطرح لوازم آرایش غربی به ایران کم کند؛ اهمیت این مسئله آنقدر بالا است که حتی این موضوعمورد توجه رهبر انقلاب در دیدار ۸ اردیبهشت امسال با کارگران نیز قرار گرفت:

«اینکه می‌گویند واردات لوازم آرایشى در کشور چند میلیارد دلار است، راست است یا نه؟ من تحقیق نکرده‌ام؛ اگر راست باشد، بد است. [واردات‌] لوازم آرایشى، چند میلیارد [دلار]! آن‌هم در کشور ما که حالا این ‌همه موانع و اشکالات برایش درست می‌کنند؛ براى اینکه فرض کنید فلان خانواده‌ پول‌دارِ نوکیسه‌ تازه‌به‌دنیارسیده، دلشان می‌خواهد این را داشته باشند. شنیده‌ام بعضى‌هایش هم ناسالم است. [در مقابل] اینها بِایستند، مقاومت کنند و نگذارند».

لوازم آرایش غربی در ایران، حضوری غیرضروری در پسابرجام /// ویرایش
شرکت‌های غربی با کمک رسانه‌های خود به‌خصوص در دوران پسابرجام، به‌دنبال تصاحب بخش اعظم بازار مصرفی ایران به‌ویژه در قسمت لوازم آرایش هستند

شرکت‌های غربی با کمک رسانه‌های خود به‌خصوص در دوران پسابرجام، به‌دنبال تصاحب بخش اعظم بازار مصرفی ایران به‌ویژه در قسمت لوازم آرایش هستند که این موضوع با توجه به تبعات منفی که در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و سلامت در جامعه دارد، به همت مضاعف مسئولان دولتی نیازمند است تا بتوانند در این دوران حساس، بازار مصرف ایران را با محوریت تولید داخل مدیریت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.