تاریخ انتشار : شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳
کد خبر : 35124

نایب رئیس کانون کارگران بازنشسته آذربایجان‌شرقی:

فاجعه در بدهی ۱۰۵ هزار میلیاردی دولت به تامین‌اجتماعی/ هاشمی چشم از اموال کارگران بردارد

فاجعه در بدهی ۱۰۵ هزار میلیاردی دولت به تامین‌اجتماعی/ هاشمی چشم از اموال کارگران بردارد

نایب رئیس کانون کارگران بازنشسته آذربایجان‌شرقی از بدهی ۱۰۵ هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: تامین اجتماعی از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان طفره می‌رود.

به گزارش پیک هشترود، کریم صادق‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: تاکنون بدهی‌های دولت به تأمین اجتماعی به ۱۰۵ هزار میلیارد تومان رسیده است که انتظار می‌رود دولت فعلی که به دنبال رفاه، آسایش و امنیت مردم است نسبت به پرداخت این بدهی‌ اقدام کند.

وی از عدم اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی انتقاد کرد و گفت: چطور می‌شود همسان‌سازی حقوق کارمندان تامین اجتماعی انجام می‌شود اما برای کارگران بودجه نداریم و از اجرای آن خودداری می‌کنند.

رئیس کانون کارگران بازنشسته تبریز تعداد بازنشتگان استان آذربایجان‌شرقی را ۱۳۱ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر اعلام کرد و افزود: ۹۳ هزار نفر از بازنشستگان و مستمری‌بگیران استان در تبریز هستند.

صادق‌زاده به بحث ادغام بخش درمان تامین اجتماعی در بیمه سلامت اشاره‌ کرد و گفت: به وزیر بهداشت هشدار می‌دهیم چشم طعم از دارایی‌های و اموال کارگران بردارد.

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان‌شرقی از ناکافی بودن دستمزدهای کارگری انتقاد کرد و گفت: با حقوق کارگران و هزینه یک خانه کارگری در ماه نمی‌توان بیش از ۱۰ روز زندگی کرد.

وی تصریح کرد: از دولت توقع داریم نسبت به نزدیک شدن حقوق کارگر به مبلغ واقعی اقدام عملی کند زیرا قدرت خرید کارگران کاهش یافته و جبران شکاف مزد و هزینه بدون برنامه‌ریزی امکان‌پذیر نیست.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.