تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰:۲۱
کد خبر : 34991

شرایط دریافت کمک هزینه ازدواج از سازمان تامین اجتماعی

شرایط دریافت کمک هزینه ازدواج از سازمان تامین اجتماعی

سازمان تامین اجتماعی ، ۷۲۰ روز سابقه پرداخت حق بیمه از سوی بیمه شدگان این سازمان را از شرایط الزامی جهت دریافت کمک هزینه ازدواج است.

به گزارش پیک هشترود به نقل از خبرگزاری دانشجو، کمک هزینه ازدواج به بیمه شدگانی که برای نخستین بار ازدواج می کنند پرداخت می شود و میزان آن معادل یک ماه متوسط مزد یا حقوق بیمه شده است.
به گزارش تامین اجتماعی ، کمک هزینه ازدواج، هدیه ای است که از سوی سازمان تامین اجتماعی به بیمه شدگان واجد شرایطی که تشکیل خانواده جدید می دهند، پرداخت می شود. مزد یا حقوق متوسط هر بیمه شده از تقسیم کردن مجموع حقوق دریافتی بیمه شده در ۲ سال قبل از ازدواج که بر مبنای آن از وی حق بیمه کسر شده است بر عدد ۲۴ بدست می آید.
این گزارش افزود: همچنین بیمه شده علاوه بر ازدواج اول، باید دارای شرایط دیگری نیز برای استحقاق دریافت کمک هزینه ازدواج باشد که می توان به دائمی بودن عقد ازدواج و ثبت آن در دفتر رسمی ازدواج اشاره کرد.
همچنین در تاریخ ثبت ازدواج، رابطه استخدامی بیمه شده با کارفرما قطع نشده باشد و بیمه شده در یکی از کارگاه های مشمول قانون تامین اجتماعی در حال کار باشد.
براین اساس، بیمه شده باید در پنج سال پیش از ازدواج، حق بیمه ۷۲۰ روز کار را به شعب تامین اجتماعی پرداخته باشد تا کمک هزینه ازدواج به وی تعلق بگیرد.
بیمه شده واجد شرایط برای دریافت کمک هزینه ازدواج باید به شعبه ای که حق بیمه در آن پرداخت می شود، مراجعه کند و هنگام مراجعه باید اصل دفترچه درمانی بیمه شده، اصل و تصویرشناسنامه بیمه شده و همسرش و اصل و تصویر تمام صفحات عقدنامه را به همراه داشته باشد.
سازمان تامین اجتماعی اکنون ۴۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تن از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.