تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳
کد خبر : 34718

لاریجانی در تجمع وحدت و امنیت:

نقش رهبر انقلاب در جنگ ۳۳ روزه و مقابله با ترویست‌ها در سوریه بی‌بدیل است/ برخی نمی‌خواهند بیماری ناامنی در منطقه خاورمیانه علاج شود

نقش رهبر انقلاب در جنگ ۳۳ روزه و مقابله با ترویست‌ها در سوریه بی‌بدیل است/ برخی نمی‌خواهند بیماری ناامنی در منطقه خاورمیانه علاج شود

رئیس مجلس شورای اسلامی نقش رهبر انقلاب در مقابله و خنثی کردن سیاست‌های استکباری در منطقه را بسیار مهم دانست و گفت: نقش ایشان در جنگ ۳۳ روزه و مقابله با تروریست‌ها در منطقه و سوریه بی‌بدیل است.

به گزارش پیک هشترود به نقل از فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در تجمع بزرگ وحدت و امنیت که در آخرین روز رزمایش پیامبر اعظم برگزار شد با بیان اینکه این مانور قدرت بزرگ وحدت در این منطقه را نشان می‌دهد اظهار داشت: یک نگاه کلی به اوضاع منطقه نشان‌دهنده این است که بیماری ناامنی در منطقه به‌وجود آمده است.

لاریجانی ادامه داد: متاسفانه دست‌هایی در کار است که می‌خواهد این بیماری باقی بماند چراکه اگر مسلمانان با هم متحد شوند، در برابر آمریکا می‌ایستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت‌های گروهک‌های تروریستی در منطقه که سبب ایجاد تفرقه در میان فرق مختلف مسلمانان شده است، گفت: اتحاد مسلمانان منافع عظیمی برای اسلام و شکست بزرگی برای آمریکا خواهد بود.

وی رهبری آیت‌الله سیستانی را در ایجاد وحدت در عراق بسیار موثر دانست و خاطرنشان کرد: تروریست‌ها به‌دنبال ایجاد فتنه و برهم زدن آن هستند.

لاریجانی افزود: مساله مهم دیگر عقب‌افتادگی کشورهای اسلامی است و به طور طبیعی در این کشورها سرمایه‌گذاری صورت نمی‌گیرد؛ یک کشوری اگر مشکل امنیتی پیدا کرد مسائلی همچون پیشرفت تکنولوژی و علم در آن انجام نخواهد شد.

رئسی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید خیلی هوشیار بود که امنیتی که در ایران است با چشم باز در آن سرمایه‌گذاری کنیم ادامه داد: اینکه سپاه در سیستان است نشان می دهد که سیستان برای ما عزیز بوده و ما مهمترین سرمایه خود را به اینجا آورده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه ما برای سیستان امنیت را ایجاد کردیم تا زمینه توسعه آن در برنامه پنجم به خوبی فراهم شود یادآور شد: نقش فرماندهی کل قوا و رهبر انقلاب در ساماندهی استراتژی امنیت‌ساز برای منطقه و ایران بی‌بدیل است.

لاریجانی نقش فرماندهی کل قوا در مقابله و خنثی کردن سیاست‌های استکباری در منطقه از جمله تفرقه و بی‌سامان کردن کشورهای اسلامی را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: نقش ایشان در جنگ ۳۳ روزه و مقابله با ترویست‌ها در منطقه و سوریه بی‌بدیل و به‌سزاست.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران اکنون از ظرفیت خوبی در درون خود و منطقه برخوردار است اظهار داشت: امنیت سیستان و بلوچستان آنقدر برای ما پرقیمت بوده که نیروی زمینی سپاه به این منطقه آمده است و البته نقش نیروهای بومی در تامین امنیت کلیدی بوده است.

وی خاطر نشان کرد: ساماندهی یک راه روشن برای آینده سیستان و بلوچستان مطرح است و مساله منطقه آزاد در سیستان نیز در مجلس مطرح بوده و بایگانی نشده است و ما هم راضی هستیم این منطقه ایجاد شود.

لاریجانی تاکید کرد: باید زیربناهای اساسی در سیستان تکمیل شود و مساله گاز بسیار مهم است و باید سرمایه‌گذاری عظیمی صورت می گرفت که این کار در حال انجام بوده و ظرف سال آینده تکمیل می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: پروژه راه‌آهن شمال به جنوب یک پروژه استراتژیک است که باید انجام شود و زمینه‌هایی برای سرمایه‌گذاری خارجی در این استان در حال انجام است بنابراین توسعه امنیت پایدار باید حتما عقبه عمیق داشته باشد و ما باید این مساله را تقویت کرده و اولویت بدهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سواحل مکران و مرز طولانی با کشورهای همسایه یک مزیت است و با داد و ستدهای مالی می‌توان باعث پیشرفت شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.