تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸
کد خبر : 34279

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی خبر داد

فروش ۱٫۸ میلیارد ریالی صنایع‌دستی در ایام نوروز آذربایجان‌شرقی

فروش ۱٫۸ میلیارد ریالی صنایع‌دستی در ایام نوروز آذربایجان‌شرقی

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از فروش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریالی صنایع دستی و آثار هنری در ایام نوروز از طریق نمایشگاه‌های صنایع دستی در استان خبر داد.

به گزارش پیک هشترود به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، فرشاد به‌آفرین اظهار داشت: همزمان با تعطیلات نوروزی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در سه نقطه از تبریز؛ مرکز تجارت جهانی تبریز، خانه «کلکته‌چی» و داخل عمارت شهرداری تبریز برگزار شده بود.

وی افزود: ۱۱ بازارچه فروش صنایع دستی نیز در سایر شهرستان های استان برای بازدید گردشگران در ایام نوروز برپا شده بود.

به‌آفرین تشریح کرد: در تعطیلات نوروز ۹۵ علاوه بر تبریز، شهرستان‌های مراغه، آذرشهر، اهر، اسکو، بناب، ملکان، هشترود و هریس نیز با برپایی بازارچه‌های صنایع دستی، نقش بسزایی در معرفی صنایع دستی به گردشگران داشتند.

وی خاطرنشان کرد: برای ارتقای کمی و کیفی عرضه آثار صنایع دستی استان به علاقه‌مندان، علاوه بر برپایی بازارچه‌ها و نمایشگاه‌ها در ۱۱ نقطه از استان، به منظور سهولت دسترسی، در تعدادی از اماکن گردشگری پربازدید نیز غرفه فروش دایر شده بود.

به‌آفرین با بیان اینکه در کل ۱۲۲ غرفه در ایام نوروز برای فروش صنایع دستی در نظر گرفته شده بود، گفت: غرفه فروش صنایع دستی در موزه آذربایجان، خانه تاریخی حیدرزاده، موزه قاجار، موزه مشروطه، موزه ادبی استاد شهریار، کلیسای سنت استپانوس، خانه قاسم خان اهری، هتل پارادایس و کمپینگ، موزه عشایر شهرستان کلیبر و خانه پروین اعتصامی برای بازدید عموم دایر شده بود.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان میزان بازدید از نمایشگاه‌ها، بازارچه‌ها و غرفه‌های فروش صنایع دستی را از ۲۷ اسفند ۹۴ تا ۱۳ فروردین ۹۵، ۲۴۶ هزار نفر عنوان کرد.

گفتنی است، آثار شاخص صنایع دستی استان از قبیل قالی، ورنی، فرآورده‌های پوست و چرم، شیشه، سفال و سرامیک، ملیله‌سازی، چاپ باتیک، رودوزی‌های سنتی، حکاکی روی فلز، نازک‌کاری چوب، نقاشی روی سفال، مشبک روی چوب، کاشی هفت رنگ و سنگ‌های قیمتی در ایام عید در نمایشگاه‌ها، بازارچه‌ها و غرفه‌های فروش برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شده بود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.