ساعت: 02:20 منتشر شده در مورخ: 2016/03/1 شناسه خبر: 32965
کوچ کاندیداهای ناموفق از شبکه های اجتماعی

گوشی های تلفن هوشمند در عرصه شبکه های اجتماعی موبایلی در انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی و خبرگان نقش تاثیرگذاری داشتند.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه اطلاع رسانی پیک هشترود، در تبلیغات انتخاباتی این دوره دیگر خبری از تاثیرگذاری تبلیغات سنتی و کاغذی نبود و ابزار ها نوینی چون تلفن های هوشمند و شبکه های اجتماعی تحولات عمده ای در عرصه سیاسی ایجاد کردند.

 

نقش ستادگونه تلگرام در تبلیغات انتخاباتی

 

در انتخاباتی که چند روز پیش انجام شد، نیز اکثر شهروندان اخبار و اطلاعات و حتی تبلیغات انتخاباتی را از موبایل و شبکه های اجتماعی به خصوص تلگرام پیگیری می کردند بطوریکه پیامک خود به خود از رده خارج شد. شاید بی راه نباشد اگر بگوییم هر گوشی هوشمند یک ستاد تبلیغاتی شده بود.

 

از طرفی این موضوع از نظر محیط زیستی و تمیزی شهر امری مثبت است و تبلیغات مجازی صدها برابر ارزشمندتر و بهتر است تا این که صد ها تن کاغذ نابود شود و چهره شهر هم  برای چند روز کثیف و زشت شود.

 

به هرصورت می توان به جرات گفت که تلگرام تبدیل به یک پدیده ی بسیار تاثیرگذار در انتخابات ایران شده و نقشی بسزا نیز در انتخابات هفتم اسفند ایفا کرد. به صورتی که هر کس با یک تلگرام به مثابه ی یک ستاد عمل کرد.

 

به صورتی که بنا به اعلام رسمی وزیر ارتباطات روزانه ۲۰۰ میلیون پیام در شبکه های اجتماعی موبایل در مورد انتخابات دست به دست می شده است که قطعا بخش اعظمی از آن در تلگرام بوده است.

 

فروکشی تب تلگرام بعد از انتخابات

 

اما چند روز بعد از برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان بسیاری از گروهها و کانال های هواداران کاندیداهای ناموفق بسته شدند و بسیاری از افراد نیز با فروکش کردن تب انتخابات دیگر رغبت چندانی برای ادامه فعالیت در گروههای بی شمار تلگرامی را ندارند.

 

به هر حال همانگونه که بیان شد تلگرام نقش تاثیرگذاری در انتخابات امسال داشت اما پیشرفت تکنولوژی ادامه دارد و شاید در انتخابات آتی شاهد نرم افزارهای دیگری باشیم که به مراتب کاربردی تر از نرم افزاهای فعلی باشند. تا آن روز باید نشست و منتظر ماند.

 

پایان پیام/م.ا

Print Friendly, PDF & Email

لینک کوتاه:
ارسال نظر

نظرات
هنوز نظری برای این مطلب ارسال نشده