تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۹:۴۲
کد خبر : 32245

پس زمینه و تقویم سال ۹۵ + دانلود

پس زمینه و تقویم سال ۹۵ + دانلود

پس زمینه و تقویم سال ۱۳۹۵ را در این خبر دانلود کنید.

به گزارش پیک هشترود به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ در ایران از روش‌های گاه‌شماری متفاوت مانند گاه‌شماری خورشیدی و گاه‌شماری قمری و با مبداهای متفاوت مانند تاج‌گذاری یزدگرد سوم یا هجرت محمد استفاده شده و می‌شود. یکی از کوشش‌های همیشگی ایرانیان، تنظیم گاه‌شماری بوده‌ است که با زمان طبیعی و دوره رویدادهای کیهانی، حداکثر انطباق را داشته‌باشد. این کوشش منجر به ایجاد و بهره‌برداری از نظام‌های گاه‌شماری بسیار متعدد و متنوعی شد که در نهایت با تدوین و تنظیم سالنامه اعتدالی ایرانی به حداکثر دقت ممکن برای تطبیق گاه‌شماری قراردادی با سال طبیعی دست یافته شد و امروزه نیز این گاه‌شماری همچنان دقیق‌ترین گاه‌شماری تاریخ بشر شناخته می‌شود.

گمان نمی‌رود که هیچ مردم و تمدنی به اندازه ایرانیان تا این اندازه به بررسی و پژوهش در گاه‌شماری پرداخته‌باشند. فهرست نسخه‌های خطی احمد منزوی، خود به تنهایی نشان‌دهنده بیش از دو هزار نسخه سالنامه خطی منتشرنشده به زبان فارسی است. بیشترین کتیبه‌های باستانی در زمینه نجوم و گاه‌شماری که در میان‌رودان بدست آمده‌اند، به دوران فرمانروایی کاسیان و هخامنشیان منسوب هستند. کوشش و پیگیری دانشمندان ایرانی، منجر به پیدایی دقیق‌ترین گاه‌شماری جهان در ایران شده‌است.

لحظه تحویل سال ۹۵

زمان تحویل سال نو هجری شمسی به ساعت رسمی جمهوری اسلامی ایران به این شرح است: ساعت ۸ و ۰ دقیقه و ۱۲ ثانیه روز یکشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۵ هجری شمسی، مطابق ۱۰ جمادی‌ الثانی ۱۴۳۷ هجری قمری و ۲۰ مارس ۲۰۱۶ میلادی است.

تقویم سال ۹۵ در یک نگاه

پس زمینه و تقویم سال 95 +دانلود
“برای مشاهده در اندازه واقعی روی عکس کلیک کنید”

پس زمینه های تقویم سال ۹۵ برای رایانه

پس زمینه و تقویم سال 95 +دانلود

پس زمینه و تقویم سال 95 +دانلود

 • دانلود فایل پس زمینه های تقویم ۹۵
حجم: ۱٫۶ مگابایت
نوع فایل: ZIP

بخشی از متن برگرفته از دانشنامه آزاد ویکی پدیا است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.