تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷
کد خبر : 31944

روحانی در اجتماع بزرگ 22 بهمن میدان آزادی:

ملت ایران تسلیم نخواهد شد/باید «برجام ۲» را اجرایی کنیم/ هیچ کس نباید با صندوق رای قهر کند

ملت ایران تسلیم نخواهد شد/باید «برجام ۲» را اجرایی کنیم/ هیچ کس نباید با صندوق رای قهر کند

رئیس جمهور با بیان اینکه انقلاب ما پای صندوق آرا تبلور پیدا می‌کند، گفت: هیچکس نباید با صندوق رای قهر کند و همه مردم باید در این انتخابات حاضر شوند.

به گزارش پیک هشترود به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور طی سخنانی در اجتماع بزرگ راهپیمایان ۲۲ بهمن در میدان آزادی تهران، با بیان اینکه مردم خواست ده‌ها ساله خود را در کلام امام و رهبری متبلور می‌بینند، اظهار داشت: جهانیان در برابر انقلاب شکوهمند و بزرگ و مردمی ایران بهت‌زده شدند و دیدند که چگونه کلام یک رهبر دینی و معنوی این همه می‌تواند در جهان معاصر در میان مردم صاحب نفوذ باشد.

وی افزود: همه ما می‌دانیم که انقلاب اسلامی تنها یک انقلاب سیاسی نیست گرچه با سیاست تنگاتنگ آمیخته است اما مسئله مهم اخلاق است و همواره اخلاق بر سیاست مقدم بوده است.

روحانی افزود: امام با اخلاق اسلامی توانست هنرمندانه انقلاب را از کنار نفرت و انتقام عبور دهد و اگر این کار هنرمندانه امام نبود، کشور سالیان دراز مبتلا به جنگ داخلی می‌شد. این مردم بودند که با راهبری امام و اخلاق اسلامی، گل را بر لوله‌های تفنگ زدند و نشان دادند چگونه انقلاب جاذبه‌ای دارد که می‌تواند همه را در مسیر حق و در مسیر عدل جذب کند.

رئیس جمهور تصریح کرد: انقلاب ما انقلاب اخلاقی، انقلاب مسالمت آمیز، انقلابی بدون بداخلاقی و بدون خشونت بود چراکه دین اسلام پیام‌آور عدالت و اعتدال و مهربانی و برادری برای همه مردم است.

وی گفت: البته مردم ما در دوران انقلاب برای تثبیت انقلاب و سالهای بعد در برابر تجاوز بیگانگان قربانی‌های فراوانی را تقدیم انقلاب کردند.

روحانی ادامه داد: کشورهایی که سالیان طولانی عادت کرده بودند تا با مردم به اصطلاح جهان سوم از دید خودشان و حتی با مردم ایران با زبان زور سخن بگویند، امروز بعد از حدود ۴ دهه از پیروزی انقلاب به خوبی حس کرده‌اند که ملت بزرگ ما در برابر هیچ فشاری و تهدیدی تسلیم نخواهند شد.

وی افزود: این مردم غیور سرزمین ایران بودند که در دفاع ۸ ساله خودشان در برابر تجاوز بیگانگان، به دنیا نشان دادند که با استقامت می‌ایستند و این مردم بزرگ ما بودند که در ۱۰ سال اخیر در برابر تحریم‌های بی‌سابقه بین‌المللی سر تسلیم فرو نیاوردند.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز همه آنهایی که بخاطر کینه و یا بخاطر بد فهمی و یا بدخواهی به مردم ایران فشار می‌آوردند، در برابر عظمت مردم ایران سر فرود آورده‌ و از اقدامات گذشته خود مأیوس هستند.

روحانی خاطرنشان کرد: با پیروزی بزرگ ملت ایران در توافق هسته‌ای همه جهانیان فهمیدند که این ملت بزرگ و عظیم نه تنها در میدان جنگ و دفاع می‌تواند در برابر قدرت‌های جهان بایستد و آنها را وادار به شکست و سرافکندگی کند، بلکه در عرصه دیپلماسی، در عرصه منطق، در عرصه استدلال هم در برابر جهانیان قدرت تفوق دارند و می‌تواند حقوق ملی خود را به کرسی بنشاند و با استقلال حقوقی و سیاسی، انسجام و وحدت ملی در سایه تدابیر مقام معظم رهبری، تمام قطعنامه‌های ظالمانه شورای امنیت علیه ملت ایران را از بین ببرد و لغو کند و همچنین همه قطعنامه‌های شورای حکام را برای همیشه به تاریخ بسپارد و به جهانیان ثابت کند که ادعای تهدید ایران علیه جهانیان یک دروغ است.

وی ادامه داد: امروز شورای حکام آژانس و سازمان ملل متحد هم پذیرفته‌اند که ایران به دنبال سلاح کشتار جمعی و سلاح هسته‌ای نیست و افکار عمومی جهان هم به این موضوع رسیده‌اند که تبلیغات صهیونیستها و امریکایی‌ها علیه ملت ایران دروغ بوده است.

رئیس جمهور، کردم ایران را مردمی صلح‌طلب خواند و گفت: ملت ما برای ثبات و امنیت منطقه و جهان تلاش می‌کنند و ما به حول و قوه الهی با کمک مردم و رهنمودهای رهبر فرهیخته انقلاب توانستیم پروژه ایران‌هراسی را به شکست کشانده و دنیا را متوجه کنیم که مردم ایران مردمی منطقی و طالب یک زندگی مسالمت‌آمیز در کنار سایر کشورهای دوست در منطقه هستند و تهدیدهایی که درخصوص صلح و امنیت جهانی به ایران نسبت می‌داده‌اند بی‌اساس بوده است.

روحانی گفت: امروز دوران ۳۷ ساله تثبیت انقلاب اسلامی را پشت سر گذاشتیم  و امروز روزی است که باید دوران پیشرفت همراه با عزت ملی آغاز شود.

وی تصریح کرد: بعد از ۳۷ سال، قدرت‌های جهانی به خوبی فهمیده‌اند که دولت ایران یک دولت موقت نیست. دولت ایران دولتی نیست که قابل انزوا باشد و ملت ایران نیز ملتی نیست که بتوان اراده و تصمیم او را از صحنه اجتماعی و جهانی دور کرد.

رئیس شورای عالی امنیت ملی افزود: امروز همه قدرتهای جهانی به اشتباهات ۳۷ ساله گذشته خود معترف هستند و همه دنیا و کشورهای بزرگ جهان مایل به تعامل و روابط خوب با ملت بزرگ ایران هستند.

روحانی ادامه داد: شما در ماه‌های گذشته دیدید رئیس جمهور روسیه به تهران آمد و با او توافقات و قراردادهای مهمی به تصویب و تائید رسید. رئیس جمهور چین کمتر از یک ماه پیش به ایران آمد و توافق برای یک همکاری بلند مدت ۲۵ ساله با این کشور بزرگ آسیایی منعقد شد. در سفر فرانسه و ایتالیا نیز ما توانستیم توافقات و قراردادهای مهمی به نفع ایران برای پیشرفت این کشور منعقد کنیم.

وی گفت: دنیا امروز فهمیده است دوران زبان تحریم و تحقیر پایان یافته است. دنیا امروز فهمیده است با ملت ایران تنها می‌توان با زبان تعظیم و با زبان تکریم سخن گفت. امروز هدف ما ساختن ایران آباد و پیشرفته است و این کار در صورت انزوای کشور امکان‌پذیر نخواهد شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما باید از سرمایه، دانش و تکنولوژی جهان استفاده کنیم، افزود: گرچه مردم ما مردمی دارای علم، فرهنگ و دارای روحیه تلاش و اراده هستند  و ما قادر هستیم بهترین صنایع را با برنامه‌ریزی درست در جهان امروز عرضه کنیم و به رقابت بپردازیم.

روحانی با بیان اینکه به حول و قوه الهی و با کمک مردم و تکیه بر اقتصاد مقاومتی، ایرانی آباد و سرافراز و بهتر از گذشته خواهیم ساخت، اظهار داشت: مردم ما مستحق یک ناوگان کهنه و فرسوده ریلی، هوایی و زمینی نیستند. بلکه ملت ما مستحق بهترین‌هایند.

وی افزود: ما با جمعیت ۸۰ میلیونی و با مردمی تحصیلکرده، با جوانانی غیور و فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های بسیار معتبر در این کشور، می‌توانیم در عرصه اقتصادی و صنعتی با دنیا رقابت کنیم.

رئیس قوه مجریه گفت: امروز شرایط بین‌المللی برای مشارکت و فعالیت دیگران با ملت ایران فراهم شده و این راه را به حول و قوه الهی ادامه خواهیم داد.

روحانی با بیان اینکه امروز روز تقابل جناح‌ها و احزاب با یکدیگر نیست، گفت: امروز همه باید متحد شویم، امروز همه باید دست به دست هم دهیم و بدانیم که هرگونه تقابل و منازعه، خلاف مصالح و منافع ملی است.

وی با تاکید بر اینکه ما برای توسعه و پیشرفت کشور نیاز به اجماع داخلی داریم، ادامه داد: ما باید «برجام ۲» را اجرا کنیم و باید برای ساختن ایران به یک اقدام مشترک ملی دست بزنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه در برنامه ۵ ساله ششم باید به رشد ۸ درصدی برسیم، افزود: برای تحقق این منظور باید تمام سرمایه داخلی ما در این زمینه فعال شود و علاوه بر آن ما نیاز به ۳۰ تا ۵۰ میلیارد در سال برای جذب سرمایه خارجی هستیم و این کار امکان‌پذیر است و دلیل آن نیز تحولاتی است که در همین ۳-۲ سال اخیر در کشورمان رخ داده است.

روحانی افزود: دولت با همه توان در کنار مردم می‌تواند معضلات را حل کند و سال آینده، سال شکوفایی و پیشرفت کشور ایران به حول و قوه الهی خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات آینده گفت: ما در آستانه یک انتخابات سرنوشت ساز هستیم و انقلاب ما، انقلاب میدان دادن به زن و مرد، پیر و جوان بوده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه اساس انقلاب، آزادی، آراء مردم، حقوق اساسی ملت، اخلاق و قانونمداری بوده است، افزود: این انقلاب، انقلاب همه مردم است و تعلق به هیچ جناح یا حزب خاصی ندارد.

روحانی گفت: این انقلاب در ذیل ایران، اسلام و وحدت ملی تعریف می‌شود و این میراث گرانبها تعلق به جناح خاص نداشته و از آن همه ملت ایران و همه آزادیخواهان جهان است.

وی افزود: ما طی این سالها در برابر همه مشکلات ایستادگی کردیم چون به هویت ایرانی و اسلامی خود بازگشتیم و چون امام، عزت واقعی را برای ما تعریف کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه انقلاب ما در سایه وحدت و یکپارچگی توانست از همه مشکلات عبور کند، گفت: اسلام، پناه همه ایرانیان و همه آنهایی است که در این کشور زندگی می‌کنند و اگر کسی مسلمان هم نباشد، احساس می‌کند که اسلام پناه اوست.

روحانی خاطرنشان کرد: امروز وظیفه تک تک ما این است که از این انقلاب شکوهمند و از آرمانهای آن به خوبی دفاع کنیم. بین انقلاب و اعتدال، انقلاب و اصول فاصله‌ای وجود ندارد، اصولگرای واقعی، اصلاح طلب واقعی اعتدالگرای واقعی، همه انقلابی هستند و باید زبان انقلاب را روز‌آمد کنیم..

وی تصریح کرد: ما امروز باید با یک اقدام مشترک ملی در جهت وحدت، آشتی ملی، اقتدا و اراده انقلابی و با هدایت‌های مقام معظم رهبری کار را به پیش ببریم و انتخابات پیش رو نیز مصداقی از همین گفت‌وگوی ملی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه انقلاب ما پای صندوق آرا تبلور پیدا می‌کند، گفت: هیچکس نباید با صندوق رای قهر کند و همه مردم باید پای صندوق آرا بشتابند.

روحانی ادامه داد: همانطور که رهبری معظم فرمودند، فرضاً اگر کسی به نظام و حکومت هم نقد دارد نباید با صندوق آرا قهر کند. این صندوق، حق‌الناس است و همه ما باید به آن احترام کنیم چراکه سرمایه اجتماعی ما در کار این صندوق خواهد بود و ایی رای ملت است که حرف آخر را می‌زند.

وی گفت: رای ملت ایران در ۷ اسفند، رای به امید، عقلانیت، قانون و  دفاع از حقوق ملت است. رای ۷ اسفند ملت بزرگوار ما، رای به ساختن ایران عزیز بر پایه گفت‌وگو و اعتماد است.

رئیس جمهور تصریح کرد: رای ما «نه» به آنهایی است که می‌خواهند به قانون پشت کنند، «نه» به آنهایی است که اهل منازعه و افراط هستند و ما عظمت این ملت و کشور را با اتحاد و وحدت به نقطه مطلوب خواهیم رساند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.