تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴
کد خبر : 30946

اصرار بر حذف پیک هشترود از فضای اطلاع رسانی علیرغم تائید فعالیتهای آن از سوی اداره کل ارشاد استان

از مجرم خواندن مصاحبه کنندگان با رسانه های محلی تا قطعی سایت فرمانداری هشترود/ آگاهی از اخبار حق هشترودی هاست

از مجرم خواندن مصاحبه کنندگان با رسانه های محلی تا قطعی سایت فرمانداری هشترود/ آگاهی از اخبار حق هشترودی هاست

از عدم دعوت به جلسات رسمی مانند شورای اداری، شورای برنامه ریزی و جلسات کمیته ها تا نامه نگاری نماینده عالی دولت در هشترود به ادارات این شهرستان برای عدم همکاری با سایت ها بخشی از اقدامات برای جلوگیری از فعالیت سالم پیک هشترود می باشد.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، داستان مسئولین و خبرنگاران قصه هزار و یک شبی است که هر روز قسمتی از آن به گوشمان می رسد. این معضل در شهرستان هشترود نیز محدود به چند مدت گذشته نیست و هر سال شنیده می شود که میانه مسئولان با یکی از خبرنگاران شکرآب شده و مانع فعالیت وی می شوند.

 

این قصه سر دراز دارد…

 

بهترین مثال برای این ادعا تقابل آخرین فرماندار دولت قبل با خبرنگار صداوسیما در شهرستان بود که داستان طول و درازی دارد. چند مدتی است قرعه بنام پایگاه اطلاع رسانی پیک هشترود افتاده و مدتی است با عناوین مختلف مانع فعالیت این نشریه الکترونیکی دارا مجوز رسمی از وزارت ارشاد اسلامی می شوند.

 

از عدم دعوت به جلسات رسمی مانند شورای اداری، شورای برنامه ریزی و جلسات کمیته ها تا نامه نگاری نماینده عالی دولت در هشترود به ادارات این شهرستان برای عدم همکاری با سایت ها بخشی از اقدامات برای جلوگیری از فعالیت سالم پیک هشترود می باشد.

 

اگرچه در یکی از جلسات شورای اداری شهرستان نیز نماینده عالی دولت روسای ادارت راه و شهرسازی و آموزش و پرورش هشترود را برای دادن اخبار مربوط به بسته بودن راههای روستائی و یا اعلام خبر تعطیلی مدارس بخاطر بارش برف به خبرنگار پیک هشترود مورد سرزنش قرار داده است.

 

البته خبرنگار ما در آن جلسه حضور نداشت، اما آنچه در خبر، خبرنگار مورد اعتماد نماینده عالی دولت آمده این است که مصاحبه با خبرنگاران سایت های محلی جرم است و با خاطی برخورد خواهد شد.

 

site

خاطی خواندن مصاحبه کنندگان با سایت های محلی

 

 

اگرچه این پافشاری ها از سوی نماینده عالی دولت در هشترود مبنی بر حذف پیک هشترود از صحنه خبری هشترود شاید نوعی سرپوش گذاشتن به عملکرد ضعیف و همچنین ضعف در بخش روابط عمومی اداره متبوع خود است چراکه با نگاهی به پرتال اداره مربوطه و اخبار مربوط به هشترود در سایت استانداری بخوبی مشاهده می شود که مدت مدیدی است پرتال فرمانداری قطع است و خبری هم در خروجی آن قرار نمی گیرد و در سایت استانداری نیز به طور ضعیف اخبار هشترود دیده می شود.

 

فرمانداریسایت فرمانداری هشترود که مدتی است قطع شده است

 

 

مجموعه پیک هشترود نیز بر مبنای رسمی بودن فعالیتش، همه اقدامات قانونی را انجام داده و ۲ مورد نیز نامه معرفی خبرنگاران را به فرمانداری هشترود ارسال کرده ولی تاکنون پاسخی از آنها دریافت نکرده است.

 

نامهنامه معرفی خبرنگاران پیک هشترود به فرمانداری هشترود

 

همچنین در همین راستا، اداره کل ارشاد اسلامی استان نیز نامه ای مبنی بر رسمی بودن فعالیت پیک هشترود و خبرنگاران آن را به فرمانداری ارسال کرده اما انگار، نامه تنها مرجع صلاحیت دار رسیدگی به امور خبرنگاران و رسانه ها نیز افاقه نکره است.

 

نامهنامه اداره کل ارشاد استان مبنی بر رسمی بودن فعالیت پیک هشترود به فرمانداری هشترود

 

اگرچه اقبال عمومی از طرف مردم و حمایت های بی وقفه آنها تنها امید ما برای ادامه این مسیر پرپیچ و خم است اما لازم به ذکر است پایگاه اطلاع رسانی پیک هشترود دارای مجوز نشریه الکترونیکی از معاوت مطبوعاتی وزارت ارشاد است و در حوزه سیاسی و اجتماعی نیز فعالیت می کند. هرچند دریافت این اطلاعات با مراجعه به سامانه جامع رسانه های کشور کار چندان سختی نیست.

 

mojavez

اطلاعات درج شده از سایت پیک هشترود در سامانه جامع رسانه های کشور

 

اما ذکر این نکته را هم ضروری می دانیم که دانستن حق مردم هشترود است و مردم باید بدانند مدیرانشان چه اقداماتی برای آنها انجام داده اند و این اطلاع رسانی ها هم فرمایشی نیست، مردم هشترود باید اخبار را همانگونه که هست بدانند.

 

پایان پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 4
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

خوبنژاد آلاقیه سه شنبه , 31 فروردین 1395 - 14:42

سلام، فرماندار محترم هشترود به جای فرار ازپاسخگویی ونفی شعار دانستن حق مردم است،در خصوص عملکرد ضعیف ادارات تابعه خود پاسخگو باشند.
انصافاً سایت پیک هشترود همواره در راستای اطلاع رسانی صحیح،وبیان مشکلات منطقه گام برداشته است.

محمد سه شنبه , 31 فروردین 1395 - 15:19

اشتباه مدیران محترم این است با مردم صادق نیستند حضرت امام خمینی مردم را ولی نعمت مسؤلان می دانست ومسؤلان را خادمان ملت .مدیران اگر خود را انقلابی بدانند باید این سخننان را سرلوحه کاری خود قرار دهند

حامد قبلوی چهارشنبه , 1 اردیبهشت 1395 - 0:32

اگه اینجوری نبود که هشترود وضعش الان این نبود
همیشه در شهرستان ما اگه کسی یا مسئولی و یا حتی اگر مردم عادی بخواهد کاری کند که موجب سرافرازی و پیشرفت شهرستان شود آن را سرکوب میکنند
در شهرستان ما انتقاد جایی ندارد
البته هر کسی که به شهرستان می آید خودش وضع ما را میبیند که هشترود شهر اولین هاست در …

میرزاپور چهارشنبه , 1 اردیبهشت 1395 - 1:28

تا بوده همین بوده، مسئولین ما دوست ندارند تا مردم حقایق را بفهمند