تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱:۳۰
کد خبر : 29523

شهیدی از روستای لامشان هشترود

پنج شنبه ها با شهدای هشترود: شهید فتحعلی حضرت قلی پور

پنج شنبه ها با شهدای هشترود: شهید فتحعلی حضرت قلی پور

شهید فتحعلی حضرت قلی پور در سال ۱۳۴۶ در روستای لامشان از توابع شهرستان هشترود دیده به جهان گشود.

به گزارش خبرنگار پیک هشترود، شهید فتحعلی حضرت قلی پور در سال ۱۳۴۶ در روستای لامشان از توابع شهرستان هشترود و در یک خانواده مذهبی دیده به جهان گشود. وی با آغاز جنگ تحمیلی در میدان نبرد حق علیه باطل حاضر شد و بالاخره در سال ۱۳۶۶ در منطقه شلمچه در اثر اصابت ترکش به کتف و سر به درجه رفیع شهادت نائل شد.

 

زندگینامه شهید فتحعلی حضرت قلی پور

 

z

 

روحش شاد و یادش گرامی باد.

 

پایان پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 2
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

علي خيري پنجشنبه , 10 دی 1394 - 9:52

شهید نظر می کند به وجه الله
در روایتى از رسول اکرم- صلى اللَّه علیه و آله و سلم- نقل شده است که براى شهید هفت خصلت است که اوّلى آن عبارت است از اینکه اول قطره‏اى که از خون او به زمین بریزد تمام گناهانى که کرده است آمرزیده مى‏شود. و مهم آن، آخرین خصلتى است که مى‏فرماید. مى‏فرمایند که- به حسب این روایت- که شهید نظر مى‏کند به‏ وجه اللَّه‏۱ و این نظر به وجه اللَّه راحت است براى هر نبى و هر شهید. شاید نکته این باشد که حجابهایى که بین ما و حق تعالى هست و وجه اللَّه است و تجلیات حق تعالى هست، تمام این حجابها منتهى مى‏شوند به حجاب خود انسان. انسان خودش حجاب بزرگى است که همه حجابهایى که هست، چه آن حجابهایى که از ظلمت باشند و آن حجابهایى که از نور باشند منتهى مى‏شود به اینکه حجابى که خود انسان است. ما خودمان حجاب هستیم بین خودمان و وجه اللَّه. و اگر کسى فى سبیل اللَّه و در راه خدا این حجاب را داد، این حجاب را شکست، و آنچه که داشت که عبارت از حیات خودش بود تقدیم کرد، این مبدأ همه حجابها را شکسته است، خود را شکسته است، خودبینى و شخصیت خودش را شکسته است و تقدیم کرده است. (صحیفه نور، ج‏۱۳، ص: ۵۱۴(
(۱وسائل الشیعه (کتاب جهاد)، ج ۱۵، ص ۱۶، ح ۲۰٫ که در آنجا هفتمین خصلت شهید اینگونه بیان شده: «یَنْظُرُ فى وَجْهِ اللَّه، وانَّهُ راحَهٌ لِکلِّ نَبىٍ وَ شَهیدٍ»

علی شنبه , 22 دی 1397 - 12:35

روحش شاد