تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
کد خبر : 29158

یادداشتی در غم فراق یعقوب خبیری هنرمند آذری زبان کشورمان

یادداشتی در غم فراق یعقوب خبیری هنرمند آذری زبان کشورمان

ولی خبر در گذشت یعقوب خبیر هنر مند طنز که بارها دهه شصتی ها با نمایش های طنز و اجتماعی او پای تلویزیون خنده بر لبانشان نشسته بود دل همه را محزون ساخت.

به گزارش پیک هشترود، اسماعیل رحیمی نوشت: یادمه آن روزهایی که تلویزیون سیاه و سفیدی داشتیم و شبکه یکی بود که برنامه هایش از ساعت ۵ عصر آغاز می شد و روزهای جمعه ای بود که صبح ها به عشق برنامه کودک که با نام اسلام غنچه لری از شبکه تبریز پخش میشد. و بعد از آن منتظر بودیم که تئاتر هایی که توسط هنرمندان قدرتمند عرصه تئاتر آذر بایجانشرقی افرادی چون استاد هاشم چاووشی .استاد ناصر هاشمی و……یعقوب خبیر که در آن زمان با بازی در نقش قدرت و نابغه جای خود را در قلب همه مردم آذربایجان شرقی باز کرده بود.

 

ولی خبر در گذشت یعقوب خبیر هنر مند طنز که بارها دهه شصتی ها با نمایش های طنز و اجتماعی او پای تلویزیون خنده بر لبانشان نشسته بود. دل همه را محزون ساخت اینجانب یکی از هنر دوستان پیشکسوت تئاتر هشترود در گذشت استاد بزرگ جناب آقای یعقوب خبیر را به جامعه هنری آذر بایجانشرقی و خانواده محترم آن یار سفر کرده تسلیت عرض نموده و از خداوند منان علو درجات برای آن مرحوم مسئلت دارم.

 

شاملو می‌گفت: هنرمندان را سلسله جبالی بدانید که بعضی قله‌های آن از ابرها بیرونند، بالاترند؛ اما همواره باید یادمان باشد که هنرمندان وجودی معصومانه و کودکانه دارند. اگر همه اینها بود و بیش از اینها آنگاه ممکن است که او را بشناسیم…. یعقوب خبیر بر اثر عارضه مغزی روز جمعه دار فانی را وداع گفت.

 

در آخر برای اینکه هنرمند شوید باید حس دیوانگی درون خود را بیدار کنید تا بتوانید در مقابل عادت ها و رفتارهایی که شما را از انجام کارهای مخالف خواسته هایتان باز می دارد بایستید….

 

برای هنرمند شدن هیچوقت دیر نیست.

اسماعیل رحیمی هشترود

 

پایان پیام/م.ا

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 2
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس یکشنبه , 6 دی 1394 - 10:43

خدا روحشون رو قرین رحمت کنه.

بیر نفر سه شنبه , 29 دی 1394 - 3:59

آخه آذری زبان چیه دیگه؟!!!