تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲:۰۰
کد خبر : 28057

سنت نامناسب انتخاباتی در هشترود/

تبلیغ انتخاباتی یا سوء استفاده از عواطف مذهبی مردم/ کاندیداها برنامه ارائه دهند

تبلیغ انتخاباتی یا سوء استفاده از عواطف مذهبی مردم/ کاندیداها برنامه ارائه دهند

متاسفانه روند استفاده از نام مبارک ائمه در فعالیتهای تبلیغاتی از انتخابات مجلس هفتم در حوزه انتخابیه هشترود و چاراویماق آغاز شد و از آن زمان به بعد هریک از کاندیداها نام یکی از ائمه را برای شعار تبلیغانی خود استفاده می کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پیک هشترود، همگان می دانند که نام ها و اسماء الهی و ائمه(ع) از حرمت خاصی برخوردار است و لذا مردم ایران از عشق و ارادت خالصانه ای که به قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از دیرباز داشته اند، همواره از اسماء الهی و مقدس و نام های مبارک اهل بیت(ع) برای مساجد، حوزه های علمیه، حسینیه ها و مکان هایی که شرافت ذاتی و یا سببی دارند، استفاده می کنند.

 

در همین راستا کاربرد این اسماء مقدس برای مراکز علمی، فرهنگی و یا موسسات خیریه هم قابل قبول است، ولیکن آنچه هم اکنون مشاهده می شود سوء استفاده ای است که کاندیداهای احتمالی انتخابات مجلس از این نام های مبارک و مقدس می کنند.

 

تبلیغ انتخاباتی یا سوء استفاده از اسامی مقدّس

 

با آغاز تبلیغات رسمی کاندیداها و زمانی که بازار انتخابات بسیار گرم شده در هر نقطه از شهر که قدم می گذاریم تراکت های تبلیغاتی نامزدهای گوناگون که منقش به پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و نام یکی از ائمه (ع) می باشد در سایزهای کوچک و بزرگ و به تعداد زیاد بر روی زمین افتاده و مردم از روی آنها عبور می کنند.

 

برای تائید این مطلب به استفتائی از مقام معظم رهبری در این زمینه اشاره می شود که وی به پرسشی در این باب اینگونه پاسخ داده اند: طبع و نشر آیات قرآنى و اسماء جلاله وامثال آن اشکال ندارد، ولى بر کسى که به دستش مى‏رسد، واجب است که احکام شرعى آنها را رعایت نماید و از بى احترامى و نجس کردن و مسّ بدون وضوى آنها خوددارى کند.

متاسفانه این روند استفاده از نام مبارک ائمه در فعالیتهای تبلیغاتی از انتخابات مجلس هفتم در حوزه انتخابیه هشترود و چاراویماق آغاز شد و از آن زمان به بعد هریک از کاندیداها نام یکی از ائمه را برای شعار تبلیغانی خود استفاده می کنند.

کاندیداها رنگ اختصاصی انتخاب کنند

شاید بتوان یک پیشنهاد به کاندیداهای انتخاباتی مجلس در هشترود داد و آن این که هر یک از آنها همانند انتخابات ریاست جمهوری رنگی را برای خود انتخاب کنند و اقلام تبلیغاتی خود را به آن رنگ منقّش کرده و خود را از دیگران متمایز کنند تا در این میان و در بهبوهه تبلیغات و انبوهی از پوستر و تراکت های ریخته شده در خیابانهای شهر لااقل بی احترامی به نام ائمه (ع) صورت نگیرد.

اما بهترین روش همان ارائه برنامه جامع و قابل اجرا برای زمان بعد از پیروزی در انتخابات است تا مردم هم آگاهانه از روی برنامه به شما رای دهند.

گزارش از مهدی اسمعیل نژاد

پایان پیام/م.ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 10 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 10
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس چهارشنبه , 18 آذر 1394 - 9:13

اقا حکم منبررفتن اشخاص برای تبلیغات انتخابات چیه؟

ماهيت چهارشنبه , 18 آذر 1394 - 10:34

معرفت و محبت به ائمه اطهار(ع)در عمق دل ما بایدتا ابد باقی بماند این باعث می شود انسان در عالم آخرت هم با ائمه اطهار(ع) محشور باشد نه دریک برهه های خاص

علي چهارشنبه , 18 آذر 1394 - 14:24

احسنت آقای اسماعیل نژاد به نکته خوبی اشاره کردی.

م.ح چهارشنبه , 18 آذر 1394 - 14:58

از میان کاندیدا تنها کسی که از این ترفند استفاده نمیکند آقای آقای قهرمانی است. ایشان معتقد هستند نباید ار اسماء متبرکه و اءمه اطهار سوء استفاده شود. البته مردم هم شعور سیاسیشان خیلی بالاست و دقیقا متوجه موضوع هستند. سلام بر مردم فهیم و درود بر قهرمانی

امیر ارسلان چهارشنبه , 18 آذر 1394 - 21:29

حکم منبر رفتن اشخاص واقعا که … فکر کنم چند وقت دیگه حضرت آقا رساله هم بیرون بده فتوا هم صادر کنه . مگه قدرت طلبی چقدر ارزش داره که ایشون به خاطرش هر کاری میکنه

محمد یکشنبه , 22 آذر 1394 - 10:10

بابا یکی نیس به این نماینده ها بگه تو مجلس ترحیم مردم خودتونو تبلیغ نکنین خوش بحال میتی که شما براش فاتحه بخوانید!!!

امیر ارسلان یکشنبه , 22 آذر 1394 - 13:34

خدمت عزیزان عرض کنم همه این آقایان بجز یکیشون کاندیدا هستند نه نماینده …

تن های تنها یکشنبه , 22 آذر 1394 - 13:53

احسنت آقای اسماعیل نژاد.نکته قابل توجهی بود.علی الظاهر همه مسلمانیم ومحب اهل بیت وتحت لوای حضرت علی(ع).پس نیازنیست با ائمه شعار دهیم.مرد اونی هست که مثل ائمه عمل کنه.

اسماعیل زاده دوشنبه , 23 آذر 1394 - 4:48

کسانی که ضعیف باشند برای مخفی کردن ضعف خود به دامن بزرگان پناه می برند.
مانند کودکی که در هنگام خطر دست به دامان پدر و مادرش می شود

اگر چه اعتقاد به بزرگان دین و تمسک به آنها لازم است اما در قلب و باطن ، نه در تراکت و پوستر تبلیغی

ناشناس سه شنبه , 4 اسفند 1394 - 11:05

ضمن تاییدموارد فوق به استحضار همگان میرساند مشکل اصلی و اساسی ملت هستند که ازسادگیشون این کاندیدا هاسو ء استفاده کرده و از مدتها کارو زندگی را ول نموده و در خیابانها دنبال تبلیغ هستند آقا جان همه ما یگ رای داریم و درروز انتخابات اون هم به کسی که اعتماد داریم درصندوق می اندازیم عزیزم مشکل از خودمونه …